هنر خوب گوش کردن

خانه » بلاگ » هنر خوب گوش کردن

فهرست عناوین

آموزش شوهرداری_ گام دوم: هنر خوب گوش کردن

در این مقاله می خواهیم درباره ی  “آموزش شوهرداری_ گام دوم: هنر خوب گوش کردن “بنویسیم. گام دوم شوهرداری هنر خوب گوش کردن است که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

آموزش شوهرداری_گام اول را که درباره ی هدف گذاری در زندگی ست را در اینجا مطالعه کنید.

آموزش شوهرداری _ گام اول

علت حرف نزدن مردان از مشکلاتشان

آموزش شوهر داری _ گام دوم
باید بدانیم که بعضی مرد ها غرور عجیب و غریبی دارند و مشکلات خود را از همسر خود پنهان می کنند با این تصور که مرد همیشه باید با پول و اشیاء گران قیمت به خانه برود تا مورد احترام همسرش باشد. گاهی اوقات نیز شرمندگی و حس حقارت باعث می شود مرد،شکست ها و مشکلات خود را از همسرش مخفی نگه دارد که این تصور صحیح نیست

برخلاف تصور این گونه مردان ، زن های عاقل و فهمیده به محض آن که از گرفتاری همسر خود خبردار شوند با اراده ای راسخ وارد میدان شده و به حمایت از شوهر خویش می پردازند.

هنر گوش کردن را یاد بگیرید

یکی از علت های مخفی نگه داشتن مشکلات و گرفتاری ها از زن این است که مرد تصور می کند زن با دلسوزی و دقت لازم به حرف های او گوش نمی دهد و احیانا با شنیدن گرفتاری مرد او را مورد تمسخر قرار می دهد. بنابراین ، در این جا می خواهم به خانم های عزیز تاکید کنم که به طور جدی و معقولانه به دردهای همسر خود گوش کنید و برایش دلسوزی کنید و با او همدردی نمایید

آموزش-شوهرداری-گام-دوم-هنر-خوب-گوش-کردن
آموزش-شوهرداری-گام-دوم-هنر-خوب-گوش-کردن

یک شنونده ی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آموزش شوهرداری_ گام دوم

۱.در موقع شنیدن، نه فقط از گوش خود،بلکه از چشم ها، چهره و بدن خود نیز استفاده کنید:

توجه داشتن به حرف های دیگری یعنی تمرکز کامل حواس و فکر. خود شما وقتی در حال صحبت کردن با کسی هستسد، اگر او به جاهای دیگر نگاه کند و با انگشتش روی میز ضرب بگیرد و طوری عقب بنشیند که از شما فاصله بگیرد، آیا به شما برنمی خورد و فکر نمی کنید که به حرف های شما توجه ندارد؟

اگر می خواهید شنونده ی خوبی باشید باید نسبت به موضوع علاقه نشان دهید و احساس کنید به نفع شماست که به حرف های طرف مقابل خود گوش کنید. باید خود را عادت دهید که سراپای وجودتان گوش شود. آیا تاکنون گربه ای را که نزدیک سوراخ موش کمین کرده تا او را بگیرد دیده اید؟ شنونده ی خوب هم باید مثل گربه در کمین صید کلمات سخن گوی خود باشد.

۲.سوال شما نباید آمرانه بلکه صمیمانه و ملایم و پرسشی باشد:

سوال های دستوری معمولا خشن و گستاخانه ه نظر میرسد و موجب رنجش سخنگو می شود.

یک شنونده ی خوب باید بتواند سوالات خود را به شکلی صمیمانه و مودبانه بپرسد.مثلا اگر می خواهید شوهر خود را که از پند و اندرز خوشش نمی آید در مورد مطلبی آگاه کنید می توانید توصیه ی خود را به صورت سوالی و به این ترتیب مطرح کنید:

عزیزم ، فکر نمی کنی تبلیغات بیشتر باعث افزایش فروش شما شود؟ یا فکر نمی کنی ریسک بالایی داشته باشد و ضرر زیادی به ما وارد کند؟ 

۳.رازهای شوهر خود را حفظ کنید و اعتماد او را از بین نبرید:

بعضی از خانم ها به محض اینکه  خبرهایی را از شوهر خود می شنوند آنها را در محافل زنانه بازگو کرده و بدین ترتیب نقل مجالس شوند.

تازگیا شنیدی شوهر مهری جون می خواد رئیس بانک بشه!!

این خبر در آرایشگاه و خیاطی و سالن ورزشی و غیره پخش می شود. چرا؟؟؟ چون مهری جون جاه طلب است و دلش می خواهد همیشه مود توجه باشد و دوستانش به او تبریک بگویند. خانم ها ی محترم، دو تا گوش شنوا و حساس و قابل اعتماد برای شوهرها، از چهره ی زیبا دوست داشتنی تر است.

در آموزش شوهرداری_ گام دوم این سه اصل را نباید فراموش کنیم:

  1. در موقع شنیدن، نه فقط از گوش خود،بلکه از چشم ها، چهره و بدن خود نیز استفاده کنید

  2. سوال شما نباید آمرانه بلکه صمیمانه و ملایم و پرسشی باشد

  3. رازهای شوهر خود را حفظ کنید و اعتماد او را از بین نبرید

 

 

 

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید