درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

خانه » بلاگ » درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

فهرست عناوین

درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

در این مقاله قصد داریم به درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن بپردازیم.گفتگوی درست در رابطه ی زناشویی یکی از عوامل تداوم زندگی مشترک با کیفیت است.

همسرم حرف نمی زنه

درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

یکی از مشکلات عمده ی زوج هایی که به من مراجعه میکنند این است که یکی از آنها حرف نمیزند یا مقدار صحبت کردن او نیاز همسر را برطرف نمی کند. در بسیاری از موارد این شوهران کم حرف هستند و تمایلی به صحبت کردن ندارن ولی نمی توتن گفت که کم حرفی تنها مشکل مردان است.
بسیاری از زنان هم سکوت را ترجیح می دهند و علاقه ای به صحبت کردن درباره ی عقاید و نظرات خود ندارند.

کم حرفی یک اختلال ذهنی نیست

درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

تمابل به سکوت و خودداری یک اختلال ذهنی نیست. من همسرانی را دیده ام که  میلی به صحبت با دیگران و همسرشان ندارند و درباه ی  این موضوع از طرف همسر ، عزیزترین فرد زندگی خود طرد شده اند که باعث افسردگی و ناامیدی آنها شده است. بعد نتیجه گرفتند که به شدت بیمار هستند. اما اینطور نیست. حرف زن یک مهارت است و نیاز دارد که ما برای یاد گرفتن آن به خودمان زحمت بدهیم.

“ما باید تصمیم بگیریم و بدانیم که وحدت زناشویی ارزش درد تغییر را دارد”

مهارت حرف زدن،آموختنی ست

درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

همه ی ما در شخصیت مان نقاط قوت و ضعفی داریم.هر چند نمی توانیم گذشته را عوض کنیم،اما ارباب آینده خود هستیم.
شاید در دوران کودکی بنا به دلایلیگوشه گیر و درون گرا شده باشیم،اما به این معنی نیست که نمی توانیم یاد بگیریم زندگی و تجربه هایمان را با همسرمان به اشتراک بگذاریم و لذت یکی بودن را تجربه کنیم.

“هر الگویی که تا به حال ایجاد شده را میتواند تغییر کند”

چگونه با همسرمان گفتگو کنیم؟

گام اول برای گفتگو و ارتباط با همسر این است که در مورد این مشکل با او صحبت کنید. در جای راحتی  کنار همسرتان بنشینید وبه شیوه ی خودتان مثلا بگویید:

“عزیزم میدونم که زندگی ما اون طور که باید باشه نیست و این رو هم میدنم که  مشکل اصلی ما کم حرفیه منه!من دلم می خواد که تو این زمینه رشد کنم  به خاطر همین ازت میخوام که کمکم کنی شاید ایده و نطری داشته باشی که بخوای با من درمیون بذاری..”

بعد صبر کنید شاید نظری داشته باشد. بعد ادامه بدهید و چیزهایی که حرف زدن با او را برای شما سخت می کند بیان کنید.مثلا بگویید:

“وقتی تو صورت من نگاه نمی کنی و موقعه ی حرف زدن من سرت به یه کار دیگه مشغوله من احساس میکنم که حرفام برات جالب نیست و ترجیح میدم که دیگه حرف نزنم”

شایدگاهی همسرتان نتواند به این توصیه عمل کند. به او مهلت دهید تا به شما کمک کند و خودش را با شما هماهنگ کند سریع ناراحت نشوید و دست از حرف زدن نکشید. 

چند پیشنهاد برای گفتگو

  1. چیز مشترکی پیدا کنید و درباره اش باهم حرف بزنید
  2. به علاقه مندی های همسرتان توجه کنید و کمی از آنها اطلاعات کسب کنید تا با هم در مورد آن صحبت کنید
  3. برای هم نامه بنویسید
  4. برای هم کتاب و مجلات بخوانید
  5. با هم فیلمی ببینید و در مورد آن با هم صحبت کنید
درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن
درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

در این مقاله به درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن پرداختیم .در آخر کتاب به سوی ازدواج رو به رشد نوشته ی گری چاپمن را به عزیزان علاقه مند به یادگیری توصیه میکنم.

کتاب به سوی ازدواج رو به رشد

 

دیدگاهتان را بنویسید