معرفی کتاب استادی در عشق

خانه » بلاگ » معرفی کتاب استادی در عشق

فهرست عناوین

معرفی کتاب استادی در عشق

در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب استادی در عشق اثر دون میگوئل روئیز ترجمه دکتر فرزام حبیبی اصفهانی بپردازیم.این کتاب شامل دوازده فصل است که در آن به طور مفصل و ریشه ای به مبحث عشق در زندگی بشر از کودکی تا بزرگسالی پرداخته است.

 

معرفی کتاب استادی در عشق
معرفی کتاب استادی در عشق

 

 

آیا مقاله “مشاور خانواده و مشاور رواشناسی” را مطالعه کرده اید؟

 

 

فصل یک:ذهن زخمی

ما بچه که هستیم و با کسی مشکلی داریم عصبانی می شویم حالا به هر دلیلی آن عصبانیت مشکل ما را پس می زند و عقب می راند همان نتیجه ای را می گیریم که می خواهیم و وقتی دوباره همان اتفاق بیفتد باز هم با خشم واکنش نشان می دهیم و می دانیم که اگر خشم خود را بروز دهیم مشکل عقب رانده می شود آنگاه تمرین می کنیم و تمرین می کنیم تا استاد خشم شویم

به همین تربیب ما استاد حسادت استاد غم و استاد مخالفت با خود هم می شویم.آدم ها روحی سالم دارند اما در حدود سه یا چهار سالگی اولین زخم ها شروع می کنند به پدیدار شدن و وقتی آنها به نوجوانی می رسند سر تا سر بدنشان پوشیده از زخم است.

فصل دوم:زیان معصومیت و بی گناهی

انسان ها به طور طبیعی موجودات حساسی هستند. ما برای عاشق شدن تنظیم شده ایم.کالبد عاطفی ما اجزایی همچون دستگاه هشداردهنده دارد تا به ما بفهماند که چه وقت ایرادی در کار است .وقتی مشکلی برای جسم ما به وجود می آید بدن ما به ما هشدار می دهد که ما آن را درد می نامیم.دستگاه هشدار دهنده ی کالبد عاطفی ما ترس است.

 

فصل سوم:مردی که عشق را باور نداشت

معرفی کتاب استادی در عشق

داستان مردی ست که به هر کجا که می رفت به مردم می گفت که عشق وجود ندارد و چیزی نیست جز ساخته ی شاعران و مذهب  تا ذهن ضعیف انسان ها را به بازی بگیرند.

در آخر این  فصل ما یادمی گیریم که اهمیتی ندارد که چقدر یک نفر را دوست داریم ما هرگز آن کسی نخواهیم بود که می خواهد باشیم.

فصل چهارم:مسیر عشق ، مسیر ترس

همانطور که جسم شما از سلول ها ساخته شده رویاهای شما از عواطف و احساسات ساخته شده است دو منبع اصلی برای آن عواطف وجود دارد یکی ترس و تمام احساسات و هیجاناتی که از ترس سرچشمه می گیرد دیگری عشق و تمام احساسات و هیجاناتی که از عشق نشئت می گیرد.

فصل پنجم:رابطه ی کامل و بی نقص

رابطه نوعی هنر است دنیایی که دو نفر خلق می کنند مشکل تر از صرفا داشتن مهارت در  ایجاد یک زندگی است برای اینکه هر دو سعادتمند باشید باید نیمه ی خود را کامل نگه دارید شما مسئول نیمه ی خودتان هستید و نیمه ی شما بخش هایی به درد نخور دارد بخش به درد نخور شما متعلق به خودتان است.

 

افراد خوشبخت ، افرادی مسئولیت پذیر هستند

 

 

 

فصل ششم:آشپزخانه جادویی

معرفی کتاب استادی در عشق

در این فصل نویسنده لبانسان را به آشپزخانه ای ادویی تشبیه کرده است که پر از ذاهی خوشمزه هست کسی که این آشپزخانه را داشته باشد از سی طلب غذا نمی کند و اگر کسی گفت در ازای غذای کع بهما میدهد برایش کاری انجام دهیم هیچوقت قول نمی کنیم چرا که خودمان بهترین هایش را  داریم . قلب انسان هم اگر از سرشار عشق باشددیگر از کسی عشق گدایی نمی کنیم:لطفا مرا دوست داشته باشید،من تنها هستم. اگر کسی هم به ما پیشنهاد رابطه ی عاشقانه داد و در عوض از ما خواست که آگونه که او می خواهد رفتار و زندگی کنیم هرگز قبول نخواهیم کرد.

فصل هفتم: استاد رویا

شاید ما در زندگی روی آنچه در اطرافمان می گذرد کنترلی نداشته باشیم اما می توانیم بر واکنش های خودمان مسلط باشیم.واکنش های ما کلیدی است به سوی یک زندگی فوق العاده.ما با انتخب هایان می توانیم رویای شخصی مان را کنترل کنیم.

فصل هشتم: آمیزش جنسی،بزرگترین دیو دردوزخ

معرفی کتاب استادی در عشق

ما آمیزش جنسی را بزرگترین دیو در دوزخ تصور کردیم .آمیزش جنسی،بزرگترین گناه انسان هاست،حال آنکه جسم آدمی برای آمیزش ساخته شده است.ما موجودی زیست شناختی و دارای جنسیت هستیم.بدن ما خردند است و تمام ان هشیاری در ژنها و دی ان ای ما هست.آنقدر دروغ های فراوانی را درباره ی آمیزش جنسی باور داریم که از رابطه ی جنسی لذت نمی بریم.ذهن این بازی را انجام می دهد اما جسم توجهی به باورهای ذهن ندارد.جسم تنها نیاز به رابطه ی جنسی را احساس می کند.

 

آیا مقاله ی تفاوت زن و مرد در رابطه جنسی را مطالعه کرده اید؟

 

 

فصل نهم:ایزد بانوی شکار

در اساطیر یونانی داستانی درباره ی آرتمیس ایزد بانوی شکار،به چشم می خورد.در این داستان ما می فهمیم که همهی ما شکارچی و همه ی ما شکار هستیم.ما شکار می کنیم تا نیازهایمان را بر آورده کنیم.انسان ها عشق شکار می کنند.

فصل دهم:دیدن با چشمان عشق

اگر به جسم تان بنگرید،میلیاردها موجود زنده را می بینید که به شما وابسته اند.هر سلول بدن شما موجودی زنده است که به شما وابسته است شما مسئول تمام آن موجودات زنده هستند.ببینید با بدنتان چه می کنید اگر بدن خود را پس بزنید،دیگران چه توقعی می تواند از شما داشته باشند.زیبا یا زشت بودن،بلند قد یا کوتاه قد بودن،ضعیف یا نیرومند بودن اصلا مسئله ای نیست.آنچه مهم است عقیده ی دیگران نیست بلکه عقیده ی خودتان است که اهمیت دارد.

فصل یازدهم:مداوای کالبد عاطفی

برای شفای کالبد عاطفی باید زخم ها را باز و آنها را پاک کنیم،از دارو استفاده کنیم و زخم ها را تمیز نگه داریم تا مداوا شوند.باید از حقیقت به عنوان چاقوی جراحی استفاده کنیم.زخم های کالبد عاطفی ما را روش انکار و دروغ هایی پوشانده اندکه برای حفاظت از آن زخم ها خلق کرده ایم .به زخم هایمان که با چشمان حقیقت نگاه کنیم سرانجام می توانیم آن زخم ها را شفا دهیم.

فصل دوازدهم_فصل آخر:خدای درون شما

معرفی کتاب استادی در عشق

شما نیرویی هستید که با ذهنتان بازی می کنید و جسمتان همچون اسباب بازی مورد علاقه تان به کار می گیرید تا با آن سرگرم شوید و لذت ببرید.این دانش نیست که ما را به سوی خودمان رهنمون خواهد شد.این خرد است.برای خردمند شدن نیازی به کسب دانش ندارید هر کسی می تواند خردمند شود هر کس.هنگامی که خردمند شوید  یه جسم تان احترام می گذارید،به ذهنتان احترم می گذارید،به روحتان احترام می گذارید.هنگامی که خردمند شوید زدگی تان را قلبتان کنترل می کند ،نه سرتان!

 

آیا از اثر مرکب در همسرداری آگاهی دارید؟

 

در این مقاله به معرفی کتاب استادی در عشق اثر دون میگوئل روئیز ترجمه دکتر فرزام حبیبی اصفهانی پرداختیم.

 

 

 

 

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید