احساسات واگیردار هستند!

خانه » بلاگ » احساسات واگیردار هستند!

فهرست عناوین

احساسات واگیر دار هستند

شاید اولین سوالی که بعد از خواندن این سرفصل به ذهن تان خطور کند این است که”منظور من چیست؟” و من در مقابل به شما جواب خواهم داد که اگر تا به حال نشنیده بودید، حالا بشنوید که احساسات هم مانند بیماری آنفولانزا واگیردار است.

و البته شدیدا مسری است و اگر حواستان نباشد به دیگران آنفولانزا میدهید و اگر رعایت نکنید از دیگران آنفولانزا میگیرید.

 

contagious-yawn

شاید کمی تصورش سخت باشد ولی باور کنید که احساسات از انسان نشات میگیرد انسان فقط گوشت و پوست و استخوان نیست. انسان از روحی بزرگتر از و فراتر از جسم تشکیل شده است.

اعمال و رفتار فیزیکی ما چه تاثیری بر دنیای اطرافمان دارد؟

ویژگی ها، رفتار و احوال روحی ما به مراتب چندین برابر تاثیر بیشتری بر دنیای ما دارد.

گاهی ما فکر میکنیم که تنها هستیم و هر طور که باشیم خوب است و چهار دیواری و اختیاری… فکر میکنیم به کسی مربوط نیست که درون ما چه میگذرد و اصلا به کسی ربط ندارد، در صورتی که اینطور نیست!

داستان آن مرد که کشتی را سوراخ میکرد و میگفت من فقط در حال سوراخ کردن زیر پای خودم هستم، همین…! قول میدهم آسیبم به کسی نرسد…!

داستان بعضی از ما دقیقا همین است.

“روح” ما، انرژی و پرتو هایی از خودش صادر میکند که کاملا بر دنیای اطرافمان تاثیر میگذارد. این گفته در نگاه اول شاید کمی عجیب به نظر برسد اما احتمالا شما تا آخر این یادداشت با من هم نظر شوید.

همه ی ما کسانی را در دنیای مان داریم که خیلی دوستشان داریم، انسان های خنده رویی که هر جا برویم ترجیح میدهیم با آنها برویم و اگر حق انتخاب داشته باشیم حتما برای بودن با کسی بدون شک آنها را انتخاب خواهیم کرد . این افراد کسانی هستند که وقتی با آنها وقت میگذرانیم، تا چند ساعت یا حتی چند روز، هنوز حس خوبی که آنها به ما داده اند را حس میکنیم و به اصطلاح شارژ هستیم.

ما از حال خوب دیگران تاثیر میگیریم چه بخواهیم و چه نخواهیم !

و البته این عکس این داستان هم اتفاق می افتد…

دیگران بر ما تاثیر میگذارند و ما هم بر روی آنها تاثیر میگذاریم. کم بیش میاید که شوهری حال ش خراب باشد حالا مثلا برای شکست مالی، و زن او بی تفاوت باشد و یا خوشحالی کند. و چطور میتواند شوهری در بحران و ناراحتی همسرش با همراهی نکند و حس او را درک نکند؟!!!! لذا جا دارد از خودمان بپرسیم…

آیا وقتی با همسرم هستم، حال او را خوب میکنم یا بد؟

انسان شبیه آدم های اطرافش میشود

به خودتان یک نگاهی بیندازید و خودتان را نسبت به اطراف و جامعه تان بررسی کنید.

چه ویژگی هایی دارید؟ چه شاخصه هایی فقط در شما وجود دارد؟ چه حالی دارید؟ بیشتر خنده رو هستید یا اخمو؟ خودتان را کاملا بررسی کنید.

حالا مواردی که در شما بارز است را لیست کنید. اطرافیان و نزدیکان تان را در این موارد، نگاه کنید کنید. چند تا از صفات بارز در خودتان را در پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، دوست، فامیل، استاد دانشگاه، همکار و غیره پیدا میکنید؟!

در بیشتر موارد میتوان نمونه ای بارز از تمامی صفات رفتاری و شخصیت خودمان را در نزدیکان مان پیدا کنیم، البته با کمی تغییر و عوض شدن همراه است.

میبینید؟! اساس شخصیت و عادات ما تشکیل شده از اطرافیان مان است و موضوع بسیار مهم که شاید به آن کم توجه میکنیم این است که:

با چه کسانی سلام و علیک داریم؟

چه کسانی در زندگی مان نقش بازی میکنند؟ چه کسانی را به دل و خانه مان راه داده ایم؟ با بررسی این مورد مهم میتوانیم حتما زندگی بهتری را تجربه کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر در اقوام و نزدیکان تان زوجی هستند که طلاق گرفته اند شما هم در معرض طلاق هستید. محققان ثابت کرده اند که زوج هایی که در اطراف شان طلاق صورت گرفته است بیشتر در معرض طلاق قرار گرفته اند تا آنهایی که اطرافشان همگی با خوبی و خوشی در حال زندگی هستند.

این آمار جالب شاید دلیل محکمی باشد تا ما در اطرافیان مان تجدید نظر کنیم…

از شما متشکرم که به این یادداشت توجه کردید، این تمامِ داستان نیست! این قصه هنوز ادامه دارد…

با من همراه باشید در یادداشت بعد و من رو از نظرات ارزشمندتون بی بهره نگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید