تفاوت های روانشناسی زنان و مردان

خانه » بلاگ » تفاوت های روانشناسی زنان و مردان

فهرست عناوین

تفاوت های روانشناسی زنان و مردان

در این مقاله قصد داریم به بیان تفاوت های روانشناسی زنان و مردان و تاثیر ان در زندگی مشترک بپردازیم. زوج ها زمانی  می توانند با هم هماهنگ و همراه باشند که از الگوهای رفتاری یکدیگر آگاهی داشته باشند.درک تفاوتهای اخلاقی زنان و مردان می تواند کمک زیادی به زوج ها بکند.

 

آیا مقاله مهارت های مدیرت زمان در زندگی مشترک را مطالعه کرده اید؟

 

یاد آوری تفاوت ها

زن و مرد بدون آگاهی از اینکه قرار است با هم تفاوت داشته باشند با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند.به دلیل از یاد بردن همین حقیقت مهم معمولا با خشم و نا راحتی با جنس مخالف(همسر) بر خورد می کنیم.انتظار داریم همسرمان تا حد امکان مثل ما شود. آز او می خواهیم که آنجه ما می پسندیم را بپسندد و آنگونه که ما احساس می کنیم احساس کند

 

NVC ان وی سی ابزاری قدرتمند برای بیان مشکلات

 

عوامل موثر در ایجاد تفاوت بین زنان و مردان

تفاوت های روانشناسی زنان و مردان

همه ی ما با تفاوت های فردی و مخصوص به خود که به فاتور های متعددی وابسته است قدم به وادی زناشویی و زندگی مشترک می گذاریم.سن، جنسیت، طبقه ی اجتمماعی، پیشینه های مذهبی_فرهنگی ، نقش های اجتماعی عوامل تاثیر گذار در این زمینه هستند.

زن محتاج اهمیت است و مرد محتاج اعتماد

وقتی مردی به احساسات همسر خود علاقه نشان می دهد و صمیمانه به خوشحالی او توجه می کند زن احساس مهم بودن می کند و می فهمد که دوستش دارند. در این صورت مرد نیاز اولیه و مهم زن را ( مهم بودن) ارضا کرده است .زن گشاده رو گشته و مرد را می پذیرد و به او اعتماد میکند

زمانی که رفتار زن نسبت به همسر خود با پذیرش همراه باشد مرد نیز احساس می کند که مورد اعتماد قرار گرفته است.در این صورت نیاز اولیه مرد به محبت و عشق ارضا می گردد.

 

قانون جذب برای ازدواج_عشق

 

مردان محتاج قدر دانی هستند

تفاوت های روانشناسی زنان و مردان

بیشتر اوقات نیاز به قدر دانی با نیاز به احترام اشتباه گرفته می شود قددانی از شخص اقرار به این است که آنچه او انجام داده می دهد برای ما با ارزش بوده است.قدر دانی ارزشیابی است در حالی که احترام به معنای اعتبار است.اگر چه زنان هم به قدر دانی نیاز دارند اما مردان با قدر دانی به رشد رسیده و لذت می برند وجذب زنانی می شوند که از آنها قدر دانی می کنند.

 

تفاوت های روانشناسی زنان و مردان
تفاوت های روانشناسی زنان و مردان

 

انتخاب درست و تاثیر آن در زندگی

 

زنان و مردان در مقابل فشارهای روحی متفاوت عمل می کنند

روح مردان معطوف به دنیای بیرون است.با تغییر در دنیای بیرون ، عصبانیت طبیعی مردانه فروکش می کند. مرد در شرایط روحی ابتدا با فرو رفتن در افکارش سعی می کند به آنچه موجب کاهش عصبانیت می شود فکر کند.
طبیعت زنان با تغییر خود تمایل به کاهش عصبانیت دارد. زن با طغیان احساسات،در مقابل فشار روحی واکنش نشان می دهد.این احساسات به او اجازه می دهد تا به خود متمرکز شده،رفتارش را شف کرده و در درون خود تغییر ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید