تفاوت های زن و مرد در عشق ورزیدن

خانه » بلاگ » تفاوت های زن و مرد در عشق ورزیدن

فهرست عناوین

تفاوت های زن و مرد در عشق ورزیدن

در این مقاله قصد داریم به تفاوت های زن و مرد در عشق ورزیدن بپردازیم.

تجربه ی عشقی مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است و ما با آگاهی از این تفاوت می توانیم به بخشی از سوءتفاهم هایی که منجر به بحث و تنش در زندگی مشترک ما می شود پایان بدهیم.

تجربه عشقی مردان و زنان متفاوت است.

دیدگاه متفاوت زنان و مردان

دیدگاه مردان و زنان نسبت به عشق کاملا متفاوت است.برای اغلب زنان ، عشق یک حقیقت بدون وقفه و هوشیاری مداوم است که حتی هنگام کار هم جریان دارد،اما برای اکثر آقایان،عشق امری کاملا مجزا و مشخص است.در واقع قرار ملاقاتی ست که فقط با بخشی از وجودشان می گذارند.
خانم ها برای آگاهی عشقی خود تلاش نمی کنند،بلکه بیشتر وقت خود را در آن می گذارنند. خواه آن را به زبان بیاورند یا نیاورند. برعکس بیشتر آقایان باید آگاهانه و با تلاش ، توجه خود را معطوف به امور عشقی کنند.

خانم ها برای عشق ورزیدن تلاشی نمی کنند، چون جزئی از وجودشان است

بگذارید درباره ی سعید صحبت کنیم که فکر می کرد نامزدش دارای مشکل روانی ست!

فرق بین خانم ها و آقایان کاملا توضیح می دهدکه چرا سعید و احتمالا بیشتر مردان ، توجه یک زن به خود را افراطی می دانند.سعید قادر نیست به اندازه ی نامزدش رویا به ارتباطشان توجه نشان دهد چون در این صورت باید دیگر امور زندگی اش را تعطیل کرده و توجه اش را آگاهانه فقط به رویا معطوف کند.

برای او این وضعیت نامتعادل و حتی آزار دهنده است.برداشت اشتباه او نتیجه ی همین تفاوت است او تصور میکند رویا متحمل تلاشی افراطی برای دوست داشتن او شده تلاشی که مطمئنا آراذدهنده و برهم زننده ی دیگر جنبه های زندگی اوست.

بسیاری از مردان همین قضاوت اشتباه را می کنند.آنان زنی را که عشق برای او در وهله ی اول قرار دارد و زمان زیادی را در ازتباط با آن می گدراند لا خود مقایسه می کنند و نتیجه می گیرند که بس شریک عشقی آنان ضعیف ، وابسته از نظر روحی نامتعادل است که این گونه به زندگی عاطفی اش توجه افراطی نشان می دهد.

اما خانم ها را باید بهتر شناخت. رویا غرق عشق است و توجه به سعید برای او امری عادی و طبیعی ست مثل نفس کشیدن. حتی به آن فکر هم نمی کند بلکه خود به خود اتفاق می افتد.

تصور کنید که آگاهی انسان خانه ای با اتاق های مختلف است که هر کدام از این اتاق ها نشان دهنده ی مناطق مختلف مغزی بوده که به زندگی خود اختصاص می دهیم.اتاق کار اتاق ورزش اتاق تفریح و …. برای زنان همه اتاقهای خانه اتاق عشق نیز هستند.

به طور مثال شما به عنوان یک زن با نامزدتان هستید و تلاش می کنید تا با او رابطه ای عاشقانه داشته باشید اما او بی اعتنا به نظر می رسد وقتی از او می پرسید که آیا مشکلی پیش آمده ، خونسرد جواب میدهد که:” نه،مشکلی نیست”.کم کم احساس ناراحتی و سردرگمی می کنید چون سعی دارید با او به نوعی رابطه ی احساسی برقرار کند اما واکنشی نشان نمی دهد.

چه اتفاقی رخ داده است؟

شما در خانه عشق هستید و به راحتی می توانید به همسر یا نامزدتان ارتباطی صمیمی و عاشقانه برقرار کنید اما او در اتاق عشق نیست شاید فکرش در اتاق مربوط به کارش بوده و به تکمیل پروژه ای می اندیشد یاد در اتاق درآمد است و به بررسی خرج و مخارجش فکر می کند و شما در این اتاق ها می خواهید با او رابطه ی احساسی برقرار کنید در واقع از او می خواهید به اتاق عشق برود یعنی جایی که بتوان رابطه ی احساسی برقرار کرد، اما او اکنون تمایلی به رفتن عشق ندارد،چون آگاهی اش در اتاق های دیگر مشغول است.

مطمئنا اگر مفهوم اتاق عشق را درک نکنیم نمی توانیم بفهمیم که همسرمان در این لحظه قادر به پاسخگویی نیست.

وقتی خانم ها سعی می کنند با شما رابطه ی عاطفی برقرار کنند، نمی دانند که شما ممکن است در اتاق عشق نباشید.

خانم ها دوست دارند همسرشان بدانند که:

وقتی همسرتان سعی می کند با شما رابطه ی عاطفی برقرار کند نمی داند که شما ممکن است در اتاق عشق نباشید.کاری که شما آقایان باید انجام دهید این است که وقتی فهمیدید همسرتان به دنبال شما در اتاق عشق می گردد و شما در آن لحظه آنجا نیستید سعی کنید وارد اتاق عشق شوید یا با مهربانی او را آگاه کنید که فعلا در حال و هوای دیگری هستید.

مقالاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

با شوهر لجبازم چه کنم؟

تفاوت های روانشناسی زنان و مردان

عشق یک احساس نیست یک انتخاب است

درمان کم حرفی زنان و مردان و دلایل آن

تفاوت های زن و مرد در رابطه جنسی

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید