زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند

خانه » بلاگ » زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند

فهرست عناوین

زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند

همه ی ما این ضرب المثل را شنیده ایم که زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند ! آیا شما  این حرف ها را قبول  دارید؟واقعا چرا زن و شوهرها با هم دعوا می کنند؟وقتی مشکلی پیش می آید چطور آن را حل می کنند؟

 

 مقاله عشق چیست ؟عاشق کیست؟ را هم مطالعه کنید!

 

دعوای زن و شوهری

یکی از دشوارترین مسائل در روابط زناشویی، نحوه ی رسیدگی به اختلافات و تفاوت هاست. اغلب هنگامی که زن و شوهر دچار اختلاف نظر می شوند،گفت و گوی آنه ا به جر و بحث و سپس بدون مقدمه به دعوا می رسد. ناگهان گفت و گوی محبت آمیز آن ها پایان می پذیرد و خود به خود شروع به ناراحت و آزرده خاطر کردن یک دیگر می کنند.

سرکوب احساسات باعث خاموش شدن عشق بین دو نفر میشود.

ارتباطات نزدیک همواره با دلخوری همراه بوده است!

هر چه ما به یک نفر نزدیک تر شویم،امکان دلخور کردن یا دلخور شدن نیز آسان تر می شود. وفتی زن و شوهر ارتباط جنسی ندارند،در زمان جر و بحث و مشاجره،بی طرفانه تر به موضوع می نگرند. اما وقتی ارتباط عاطفی و به ویژه جنسی با یکدیگر برقرار کنند،رفتار یکدیگر را به دل می گیرند.

آیا مقاله مهارت ارتباط صمیمی با همسر را مطالعه کرده اید؟

 

از جر و بحث های این چنینی دوری کنیم!

زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند

درست به همان شکل که برقراری ارتباط مهمترین عنصر هر رابطه است،جر و بحث و دعوا نیز می تواند مخرب ترین عنصر این زمینه به شمار رود. دعواهای زن و شوهری که با سرزنش کردن یکدیگر ،شکایت و گله گذاری،متهم کردن هم،متوقع بودن از هم ، همراه باشد نه تنها احساسات  را جریحه دار می کند بلکه باعث وارد شدن  آسیب های جدی به روابط زناشویی می شود.

به عنوان یک راهنمایی کلی،هیچ گاه با هم جر و بحث نکنید در عوض می توانید به ابراز نظرات موافق و مخالف بپردازید. در مورد خواسته های خود به گفت و گو بپردازید.

 

 

قانون جذب برای ازدواج _ عشق

 

 

سرکوب احساسات باعث خاموش شدن عشق بین دو نفر میشود.نه دعوا و مرافعه!نه سرکوب احساسات!

زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند

بعضی از زن و شوهر ها ، مدام با هم سر جنگ دارند و بحث می کنند و به تدریج عشق میان آنها خاموش می شود.
در سطح گسترده تری بعضی از زن و شوهر ها برای آنکه از جر و بحث جلوگیری کنند احساسات صادقانه ی خود را سرکوب می کنند.در نتیجه سرکوب  این احساسات ، احساسات عاشقانه ی خود را نیز از دست می دهند.

بهترین کار آن است که زن و شوهر میان این دوحالت موازنه ایجاد کنند. یعنی نه یه دعوا و مرافعه بپردازند و نه احساسات ناخوشایند خود را سرکوب کنند. ما همیشه باید با یاد داشته باشیم که زن و مرد با هم متفاوت هستند و با رشد مهارت های ارتباطی می توا از بروز دعوا و مشاجره جلوگیری کرد بدون آنکه احساسات منفی  را سرکوب کنیم و با عقاید و خواسته های یکدیگر مخالفت نماییم.

 

تاثیر شناخت دنیای مطلوب در زندگی مشترک

 

شاید این مقالات را نیز دوست داشته باشید:

چرا دعوا میکنیم؟

چگونه با همکار زن شوهر خود رفتار کنید؟

دست می گیری یا مچ ؟!

آموزش شوهرداری_گام چهارم : چگونه شوهر خود را خوشحال کنیم؟

آموزش شوهرداری_گام سوم: تعریف و تمجید از همسر

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • باسلام
    تشکر میکنم از مطلبتون فقط این ضرب‌المثل رو از کجا استخراج کردید؟منبعتون کجا بوده؟تا جایی که من شنیدم این ضرب‌المثل به این صورت بوده که ” برادران جنگ کنند(دعوا کنند)، ابلهان باور کنند”

دیدگاهتان را بنویسید