عشق در زندگی مشترک

خانه » بلاگ » عشق در زندگی مشترک

فهرست عناوین

عشق در زندگی مشترک

در این مقاله قصد داریم به عشق در زندگی مشترک بپردازیم. بسیاری از روانشناسان بر این باورند که نیاز به دوست داشته شدن توسط دیگران اولین نیاز انسانی بشر است و این موضوع میزان اهمیت شناخت عشق در زندگی مشترک بیان می کند.

با افسردگی بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

عشق چیست؟

عشق یکی از مهمترین و گیج کننده ترین لغات بشمار می آید.عشق نقش مرکزی در زندگی ایفا می کند.عشق باعث حرکت جهان می گردد. ما برای عشق از کوها بالا رفته ،از دریاها گذر کرده،از صخره ها گذشته و گرفتاری ها و مشقات ناگفته ای را تحمل کرده ایم.بدون عشق کوهها غیر قابل صعود،دریاها غیر قابل گذر،صحراه ها غیر قابل عبور و تحمل بلا ها و سختی های زندگی بسیار مشکل می باشد.

عشق بسیار گیج کننده است

لغت عشق در جامعه بشری نفوذ کرده و پخش شده است.از این لغت به هزاران روش استفاده می شود. میگوییم “من عاشق همبرگر هستم” ، “عاشق مادرم هستم” ، “عاشق شنا هستم” ، “آن کار را انجام دادم زیرا عاشق آن هستم” و …. هدف ما در این مقاله برطرف ساختن موارد مبهم پیرامون کلمه ی عشق نیست بلکه تمرکز بر آن نوعی از عشق می باشد که برای سلامت روانی ما ضروروی و حیاتی است.

نقش پول در زندگی مشترک

 

عشق،یک نیاز اساسی

 همه ما آدمها دارای نیازهای احساسی اساسی و اصلی هستیم و در میان تمام  این نیاز ها ، نیاز به عشق و محبت از اهمیت زیادی برخوردار است . نیاز به این احساس که ما به چیزی و کسی تعلق داریم و خواهان ما هستند. این نیاز از بدو تولد همراه هر کودکی ست. با فراهم آمدن محبت کافی،کودک احتمالا به فردی بالغ و مسئول تبدیل خواهد شد. بدون عشق ، رشد هر کودکی از لحاظ عاطفی و اجتماعی کند می شود.

عشق در زندگی مشترک

مخزن عشق

درون هر انسانی یک مخزن عاطفی وجود دارد که منتظر پر شدن با عشق است. هنگامی که کودکی واقعا احساس دوست داشته شدن را درک می کند، بطور طبیعی رشد می کند،اما زمانی که مخزن عشق خالی ست،کودک دارای رفتاری نامناسب می گردد.بسیاری از موارد بد رفتاری کودکان به واسطه ی نیازهای حاصل شده از ” مخزن خالی عشق ” به وجود می آید.

مخزن عشق در بزرگسالی

 ازدواج به منظور بر آورده ساختن این نیاز انسان به صمیمیت و عشق طرح ریزی شده است. نیاز به دوست داشته شدن توسط همسر در مرکز خواسته های زناشویی قرار دارد.
نیازعاطفی به عشق ما را تا دوران بزرگسالی و ازدواج همراهی می کند.تجربه عاشق شدن یه طور موقت این نیاز را برطرف می کند اما این برآورده شدن الزاما موقعیتی کاملا موقتی است.پس از گذر از دوره ی عاشق شدن نیاز عاطفی به عشق از آن جایی که برای طبیعت ما ضروری و حیاتی است دوباره ظاهر می شود.

مخزن عشق در زندگی مشترک

بسیاری از زوج هایی که فکر می کنند که رویای داشتن زندگی شاد  برایشان دور از دسترس شده است و جملاتی مثل عشق ما از بین رفته است،دیگر از باهم بود لذت نمی بریم ، نیاز های همدیگر را برطرف نمی کنیم و …. می گویند مخزن های عشق آنها مدتهاست که خالی شده است .

مخزن عشق همسرمان را پر نگه داریم

پر نگه داشتن مخزن عشق برای یک ازدواج همانقدر از اهمیت برخوردار است که حفظ میزان مناسب بنزین برای یک اتومبیل اهمیت دارد. ادامه زندگی زناشویی با یک مخزن خالی عشق می تواند هزینه های بیشتر از زمانی که اتومبیلی را بدون بنزین می رانید،داشته باشد. 
درک زبان عشق همسرتان می تواند به طور ریشه ای در رفتار وی تاثیر گذار باشد.رفتار افراد زمانی که مخزن عشق آنها پر می باشد بسیار متفاوت است.

تاثیر شناخت دنیای مطلوب در زندگی مشترک

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید