عشق چیست؟عاشق کیست؟

خانه » بلاگ » عشق چیست؟عاشق کیست؟

فهرست عناوین

عشق چیست؟عاشق کیست؟

عشق چیست؟عاشق کیست؟ آیا عشق به معنی پذیرش و قدردانی از کسی است که انتظارات ما را برآورده کند؟

آیا عشق به این معناست که شخص در جهت آنچه ما انتخاب می کنیم،تغییر کند؟

 

آیا عشق به معنای اهمیت و اعتماد به کسی است که همانند ما فکر و احساس دارد؟

 

 

آیا کتاب استادی در عشق را مطالعه کرده اید؟

 

آدم ها متفاوت هستند

آدم ها با هم فرق دارند.درک این حقیت اساسی برای ایجاد ارتباطاتی مثبت و دوست داشتنی ضروری ست.

مشکل زمانی بروز پیدا می کند که می خواهیم دیگران در زندگی همان گونه که ما فکر ، احساس یا رفتار می کنیم،فکر کنند،احساس داشته باشند یا رفتار کنند.

منشاء اصلی رنج های ما

مشکلات و تضادهای غیر اساسی زمانی افزایش پیدا می کند که ما به تفاوت های میان مردم توجه نداریم.زمانی که فراموش کردیم مبنا بر تفاوت داشتن ماست و این تفاوت ها گریز ناپذیر هستند،به تغییر یکدیگر تمایل پیدا می کنیم. تفاوت های یکدیگر را تحمل نمی کنیم،از آنها ها رنج می بریم و نمی پذیریم.

 

آیا می دانید ازدواج سفید چیست؟

 

نپذیرفتن تفاوت ها و دردسرهای آن

زمانی که ما تفاوت های یکدیگر را تحمل نمی کنیم،از آنها ها رنج می بریم و نمی پذیریم،شروع می کنیم به نفی نظرات و واکنش های متفاوت.برای رفتار و نظرات متفاوت و مخالف اعتباری قائل نمی شویم.زمانی که طرف مقابل نیاز به رشد و درک دارد،به او کمک نمی کنیم.زمانی که نیاز به پذیرش،قدردانی و اعتماد دارد،سعی در اصلاحش می کنیم.

اعلام می کنیم که اگر آنها همانطوری که ما می خواهیم تغییر کنند،آن ها را دوست خواهیم داشت اگر موافق ما باشند، آنها را دوست خواهیم داشت.اگر همانند آنچه ما می خواهیم احساس داشته باشند، آنها را دوست خواهیم داشت.

 

عشق چیست؟عاشق کیست؟
عشق چیست؟عاشق کیست؟

 

 

چگونه افکار منفی را دور بریزیم؟

 

 

عشق چیست؟عاشق کیست؟

آیا عشق به معنای اهمیت و اعتماد به کسی است که همانند ما فکر و احساس دارد؟

به طور قطع عشق به این معنا نیست.شاید این چنین عشقی به نفع دهنده باشد،ولی به نفع گیرنده نیست.عشق واقعی،بدون قید و شرط است.چیزی به جز تایید ها و ارزش ها نیست.عشق بدون قید و شرط میسر نیست مگر یا شناخت و پذیرش تفاوتها،عاشق کسی است که معشوقش را همانگونه که هست بپذیرد . او را دوست داشته باشد تنها به دلیل اینکه او دوست داشتنی ست و لایق عشق ورزیدن. تا زمانی که ما به اشتباه معتقد باشیم که کسانی که همانند ما فکر،احساس و رفتار دارند دوست داشتنی تر هستند،جلوی عشق واقعی را سد کرده ایم.

زمانی که درک کردیم نه تنها مردم با هم متفاوت هستند،بلکه تفاوتهای آنها گریزناپذیر می باشد موانع دسترسی به عشق برداشته می شوند.

 

مقاله مهارت ارتباط صمیمی با همسر مطالعه کنید!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید