مهارت های مدیریت زمان در زندگی مشترک

خانه » بلاگ » مهارت های مدیریت زمان در زندگی مشترک

فهرست عناوین

مهارت های مدیریت زمان در زندگی مشترک

در این مقاله قصد داریم به مهارت های مدیریت زمان در زندگی مشترک بپردازیم.تمام زوج ها می توانند با کسب مهارت های مدیریت زمان لحظات با کیفیتی را درکنار یکدیگر تجربه کنند.

 

مدیریت زمان چیست؟

مدیریت زمان(Time management) تلاش برای تسلط آگاهانه بر روی زمانی است که صرف فعالیت های روزانه می شود. با مدیریت زمان ما می توانیم با اثر بخشی بیشتری فعالیت خاصی را در بازه ی رمانی مشخص انجام دهیم.

مدیریت زمانی در زندگی مشترک

منظور از مدیریت زمان در زندگی مشترک  این است که هر یک از زوج ها بتوانند هم به کارهای روزمره ی خود رسیدگی کنند و هم زمان کافی را برای در کنار هم بودن داشته باشند. اگر کارمند باشید زمان کاری شما یک بازه ی مشخصی دارد و  کنترلی بر آن  نداریم پس برای زمان بعد از پایان کار باید  کیفیت زمانی زندگی خود را بالا ببریم  تا فرصت در کنار هم بودن را از دست ندهیم.

کیفیت زمانی چیست؟

منظور من از کیفیت زمانی دادن توجه خاص به همسرمان است .مثلا زمانی که از سر کار کار برمی گردیم و باهم روی کاناپه نشسته و تلویزیون تماشا می کنید. به آن وقت گذاشتن برای هم نمی گویند در این حالت  توجه شما به شبکه نسیم یا سریال شبکه ۳ است نه به همسرتان.یکی از همهترین جنبه های کیفیتی زمانی با هم بودن است،منظور از با هم بودن هم کنار هم بودن نیست.باهم بودن باید با  توجه همرا باشد.

منظور من این است که بعد از یک روز کاری حرف زدن و نگاه کردن به همسرتان را در اولویت قرار دهید

 

مهارت های مدیریت زمان در زندگی مشترک

۱.جدول اولویت بندی:

یکی از راه های مدیریت زمان برای داشتن کیفیت زمانی در زندگی این است که کار های خود را بر اساس جدول زیر اولویت بندی کنید. در این صورت می توانید هم به کارهای خود برسید هم به رشد روابط عاطفی و نه عشق و رابطه ی عاطفی خود را قربانی کار و سرگرمی های روزانه تان نمی کنید نه از کار و سرگرمی های شخصی خود می مانید.

مهارت های مدیرین زمان در زندگی مشترک
مهارت های مدیرین زمان در زندگی مشترک

 

با توجه به جدول بالا کارهای خودتان را بر اساس ارزشهای زندگیتان و خواسته های یکدیگر  اولویت بندی کنید. به عنوان مثال رفتن به پیک نیک در روزهای جمعه شاید برای شما اهمیتی نداشته باشد ولی برای همسرتان مهم باشد.شاید از نظر شما غیر فوری باشد ولی همسرتان به آن نیاز داشته باشد و کاری فوری برایش به حساب بیاید.

۲.روش برنامه ریزی ۵ ۳ ۱ :

در این روش برنامه باید تصمصم بگیرید که در طول روز  یک کار بزرگ مهم مثل صحبت کردن با همسر خود، سه کار متوسط که نیاز به زمان زیادی ندارد مثل تماشا کردن یک برنامه تلوبزیونی  و پنج کار کوچک مثل تلفن زدن، شستن ظرفها و …. را انجام بدهید.

۳.برنامه ریزی دقیق:

در برنامه ریزی دقیق شما ابتدا  در مرحله اول :  باید لیست کارهای خود را بنویسید. مرحله دوم :  مهلت انجام کار ها را تعیین کنید. مرحله سوم :  اولویت بندی کنید. مرحله چهارم :  از اولویت مهم شروع کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید