بهبود تعامل کارمندان در محل کار

خانه » بلاگ » بهبود تعامل کارمندان در محل کار

فهرست عناوین

بهبود تعامل کارمندان در محل کار

 

مشارکت و تعامل نه‌تنها توانایی تأثیر قابل‌توجه بر حفظ کارکنان ، بهره‌وری و وفاداری آن‌ها دارد ، بلکه پیوند کلیدی رضایت مشتری ، اعتبار شرکت و ارزش کلی سهامداران است. اکنون داشتن نیروی کار درگیر برای موفقیت یک تجارت مهم است. در این مقاله ، ما در مورد اینکه مشارکت در محیط کار چیست ، بهبود تعامل کارمندان در محل کار، سطح متفاوتی از تعامل در بین کارکنان و معنی آن  و همچنین ­تکنیک‌های افزایش مشارکت و انجام کار گروهی در بین  نیروی کار را بحث خواهیم کرد.

 

تعامل کارمندان به چه معناست؟

توجه به این نکته مهم است که تعامل کارمندان در محیط کار با رضایتمندی کارکنان متفاوت است ، که توصیف احساسات پرشور کارکنان نسبت به شغل خود را توصیف می‌کند. ازآنجاکه این تعریف عوامل مختلفی را در بر می‌گیرد ، به درک سطوح مختلف تعامل گروهی در بین کارمندان در یک محل کار کمک می‌کند.

چگونه می‌توان نگرش مثبت را ایجاد کرد

از زبان مثبت استفاده کنید

مهم نیست که چه مدت در یک شرکت بوده‌اید و چقدر در کنار همکاران خود راحت هستید و به بهبود تعامل کارمندان در محل کار کمک کرده اید، هرگز نباید از فحاشی استفاده کنید. اگر در شرایط پر استرس قرار گرفتید، اتفاق افتادن چنین چیزی می‌تواند قابل‌گذشت و قابل‌بخشش باشد ، اما شما نمی‌توانید به‌طور منظم از این الفاظ استفاده کنید. شما باید درک کنید که این‌یک محیط حرفه‌ای است و استفاده از ناسزا فوراً هاله‌ای منفی را در محیط اطراف خود پراکنده می‌کند.

برای بهبود تعامل کارمندان در محل کار هرگز از کسی انتقاد نکنید

کارمندانی که به تعامل خود با دیگران توجه میکنند هرگز از انتقاد استفاده نمیکنند، بین انتقاد و بازخورد سازنده تفاوت وجود دارد. همیشه از تعریف و تمجید از فردی که کار خوبی انجام داده است ، از روشی مثبت استفاده کنید و آن را با پیشنهادی در مورد بهبود عملکرد خود دنبال کنید.همچنین ، اطمینان حاصل کنید که این مکالمه را به‌صورت خصوصی انجام دهید. با این روش فرد به بازخورد شما احترام می‌گذارد ، و همچنین به این واقعیت احترام می‌گذارد که شما به‌طور حرفه‌ای از وضعیت‌آگاهی پیداکرده‌اید.

از شایعات دورباش!

هیچ‌چیز بدتر از شایعات در محیط کار ،تعامل و کار گروهی را از بین نمی‌برد. اعضا  گروه در مورد شایعات درباره همکاران سخنان زیادی می‌گویند و شایعه‌پراکنی می‌کنند یا از مشکلات شخصی آن‌ها پیش همکاران دیگر صحبت می‌کنند که به‌طور کلی شما باید از شیوع بیشتر آن و به هم ریختن اوضاع جلوگیری کنید. اگر در مکالمه گیر افتادید که در آن از شایعات صحبت می ­شود، مانند شنونده‌ای عمل کنید که هیچ‌چیز نمی‌داند و در جریان ماجرا نیست.

حفظ نگرش مثبت در محل کار به معنای این است که شما بازیکن گروه هستید که برای همه اعضای گروه احترام قائل هستید. با خودداری از پیوستن به حلقه شایعات ، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آن سطح از احترام را حفظ می‌کنید.

کار گروهی را در اولویت قرار دهید

وقتی یکی از اعضای گروه عملکرد خوبی داشته است ، این موضوع را  به او اطلاع دهید. تعریف و حسن جویی از یک کار خوب انجام‌شده دو روش ساده و آسان برای پرورش یک محیط تعاملی و انجام کار های گروهی مثبت است.

در همین راستا ، وقتی گروه با مانعی روبرو شد ، مطمئن باشید که به‌جای تمرکز روی نکات منفی ، راه‌حل‌ها و مراحل بعدی را ارائه می­ دهید. با ذهنیت “نیمه‌پر لیوان” به هر مانع نزدیک شوید و دید مثبتی ایجاد کنید که بقیه اعضای گروه را به خود جلب می‌کند.

شکایت نکن

ممکن است هر روز، روز خوبی برای همه افراد نباشد ،اما اجازه ندهید همه اعضای گروه این را بدانند. ممکن است آن روز صبح در ترافیک سنگین گیر کرده باشید یا وقتی با  مترو سر کار می­ روید ۴۵ دقیقه تأخیر داشته باشید ، اما نمی‌توانید اجازه دهید این متغیرها روی کار و تعامل شما تأثیر بگذارند.

اگر روحیه شما ناخوشایند است ، اطمینان حاصل کنید که قبل از رسیدن به دفتر کار ،این روحیه ناخوشایند را  رها خواهید کرد. به‌این‌ترتیب ، می‌توانید به‌جای اینکه به همکاران خود در مورد حال بدی که هنگام آمدن سر کار تجربه کردید بگویید ، می‌توانید از بدشانسی خود لذت ببرید و به همه را بخندانید.

خندیدن در شرایط ناخوشایند فضای کار را مثبت نگه می‌دارد ، درحالی‌که تبلیغات منفی به محیط کاری انرژی منفی می‌بخشد و از صدای مطبوع دفتر می‌کاهد.

متفاوت بودن سطح تعامل کارمندان و کار گروهی در بین کارمندان

سه نوع کارمند وجود دارد:

کارمندان درگیر

کارمندان غیرفعال

کارمندان غیر متعهد

کارمندان درگیر (۱۵٪ از نیروی کار):

حداکثر تلاش خود را به کار خود می­گذارند

به شرکت وفادار و متعهد هستند

پس سعی کنید در مسئولیت‌های خود او را کنار خود داشته باشید.

زیرا از توصیف شغل فراتر رفته و مسافت بیشتری را طی می‌کنند

مشتاق هستند

احساس ارتباط با شرکت می‌کنند

کارمندان غیرفعال به‌طور فعال (۱۸٪ از نیروی کار):

به شرکت شما آسیب می‌رساند

همیشه منفی هستند

در محل کار ناراضی هستند و در این مورد سروصدا دارند و ناراحتی خود را نشان می‌دهند

برای تجارت کار نمی­کنند

وقت مدیران را می‌گیرند

فعالانه علیه شرکت کار می‌کنند

کارمندان جدا از کاری که انجام می‌دهند ، محیط کاری را که کارگران و کارمندان مشغول انجام وظایف خود هستند را تضعیف می‌کنند و افکار و جو منفی را در کل شرکت گسترش می‌دهند.

کارمندان غیر متعهد (۶۷٪ نیروی کار):

توجه به آن‌ها دشوار است زیرا آن‌ها در انجام وظایف خود به‌اندازه کافی تلاش می‌کنند

فقط انگیزه و اشتیاق کافی ندارند

در نقش خود نسبتاً خوشحال هستند

آن‌ها فراتر ازآنچه باید انجام دهند نمی‌روند .آن‌ها ساعات کاری خود را سپری می­کنند اما علاقه زیادی به کار خود ندارند

نگرانی در مورد بهره‌وری یا سودآوری شرکت برای آن­ها مهم نیست

آن‌ها به فکر پایان روز کاری خود هستند

بیشتر نیروی کاری در گروه کارمندان غیر متعهد قرار می‌گیرد. بااین‌وجود ، این کارگران مملو از فرصت‌هایی هستند که می‌توانید از طریق تبدیل آن‌ها به کارمندان درگیر ، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید . این‌یک روش بسیار مؤثر برای افزایش عملکرد و کمک به موفقیت یک تجارت است.

حمایت به کمک تحقیقات

موسسه گالوپ در سال (۲۰۱۶) در ۳۳۹ مطالعه تحقیقاتی ، در ۲۳۰ شرکت ، ۴۹ صنعت و ۷۳ کشور ، یک مقایسه‌ با نتایج مطالعات مختلف درزمینهٔ اختلالات روانی انجام داد.  دراین مطالعه ۸۲۲۴۸ واحد کاری متشکل از ۱.۹ میلیون کارمند موردبررسی قرار گرفتند. که این یافته‌ها از ارتباط بین مشارکت کارکنان و نتایج قابل‌توجه عملکرد ، مانند موارد زیر پشتیبانی کرد:

سودآوری

بهره‌وری

رتبه‌بندی مشتری

حجم معاملات

غیبت

حوادث ایمنی

موسسه گالوپ عملکرد کارکنان متعهد و غیرفعال را باهم مقایسه کرد و دریافت که “کسانی که در نیمه اول در ردیف کارمندان درگیر قرار دارند  امتیازات بیشتری کسب می‌کنند که این افراد احتمال موفقیت خود را در مقایسه با نیمه پایین تقریباً دو برابر می‌کنند.”

شرکت‌های بالاترین رده با کارمندان رده دوم برای مشارکت کارکنان در مقایسه بارده‌های پایین در:

رتبه‌بندی مشتری ۱۰٪

فروش و سودآوری ۲۰٪

بهره‌وری ۱۷٪

کمترین غیبت ۴۱٪ قرار دارند.

تعاملات بر نتایج کلیدی تجارت تأثیر می‌گذارد

این مطالعه این ایده را تقویت می‌کند که مشارکت کارکنان  و انجام کار گروهی بدون توجه به سازمان ، صنعت و کشور با نتایج عملکرد مرتبط است.

تکنیک‌هایی برای بهبود تعامل کارمندان و انجام کارگروهی در محل کار

بهبود مشارکت و تعامل کارمندان در محل کار پیچیده نیست اما نیاز به اولویت‌بندی دارد. با به دست آوردن این حقیقت ، و تبدیل کارمندانی که اکثریت “غیر متعهد” هستند می­توانید ، نتایج عملکرد شرکت خود را افزایش‌ دهید.

تحقیق کنید

مدیریت باید به همه کارمندان توجه کند ، فارغ از اینکه در چه سلسله‌ مراتبی از سازمان قرار دارند ، بنابراین آن‌ها می‌توانند احساس خود را درک کنند و می‌توانند آنچه را که باید تغییر کند تشخیص دهند. اگر کارمندان مشغول به کار هستند ، باید:

بدانید چه انتظاری از آن‌ها و کیفیت کار آن‌ها وجود دارد

به‌طور منظم بازخورد و بازخورد سازنده دریافت کنید

منابع و آموزش لازم برای موفقیت در نقش‌های خود را داشته باشند

بدانید کدام فرصت‌ها برای یادگیری و پیشرفت آن‌ها وجود دارد

این فرصت را داشته باشید تا کاری را که بیشتر روزها انجام می‌دهند با خیال راحت آن را  انجام دهند

به مدیران خود اعتماد کنند و معتقد باشند که مدیران بهترین منافع را  برای آن­ ها در نظر گرفته اند

باور کنید که نظرات آن‌ها ارزش دارد

هدف شرکت را بفهمید و بدانید چگونه آن‌ها در این امر کمک می‌کنند

با کارمندان خود کار کنید تا فرصت‌ها و موانع تعامل کارمندان را شناسایی کنید زیرا آن‌ها خودشان متخصص هستند. اگر یک نظرسنجی مربوط به مشارکت ایجاد کنید ، از خاص بودن ، مرتبط بودن و عملی بودن آن اطمینان حاصل کنید.برای تشویق به تعامل ، “هیئتی به نمایندگی” از کارمندان ارشد را در نظر بگیرید. برای درک مشارکت در محل کار از دیدگاه کارمندان می‌توانید “تالارهای نامزدی” برای این مشارکت نیز ایجاد کنید.

روی کارمندان سرمایه‌گذاری کنید

تحقیقات حاکی از آن است که به‌طور متوسط یک متخصص در انگلیس دو سال بدون آموزش را در یک شرکت طی می‌کند ، درحالی‌که ۱۳٪ از آن ­ها در طی چهار سال هیچ آموزشی نداشته‌اند. مردم می‌خواهند برای شرکتی کار کنند که در توسعه شغلی کارمندان سرمایه‌گذاری می‌کنند ، در حقیقت ، ۶۳٪ از کارمندان انگلستان در صورت نداشتن فرصت‌های آموزش بیشتر ، کارفرمای خود را تغییر می‌دهند.

آموزش کارمندان

با ارائه فرصت‌های آموزش و توسعه ، به کارمندان خود نشان می‌دهید که می‌خواهید آن‌ها همچنان به روز  و هماهنگ با شرکت باشند و اساساً به آینده آن‌ها اهمیت می‌دهید.

مدیران صحیح را انتخاب کنید

مدیران خوب درک می‌کنند که موفقیت آن‌ها و موفقیت شرکت به موفقیت کارمندان متکی است بنابراین آن‌ها به موفقیت‌های کارمندان خود اهمیت می‌دهند. آن‌ها باید بخواهند نقاط قوت همه را درک کنند و به آن‌ها فرصت دهند تا از این نقاط قوت استفاده کنند  و باهم تعاملات گروهی داشته باشند.

مدیران خوب کارمندان را توانمند می‌کنند . آن‌ها به مشارکت‌های خود توجه و ارزش می‌بخشند و ایده‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها را جستجو می‌کنند. انتخاب مدیرانی ازاین‌دست برای تقویت مشارکت در محل کار لازم است.

مدیران را آموزش دهید و آن‌ها را مسئول تعامل کارمندان خود کنید

مدیران باید آموزش ببینند:

اهمیت تعامل کارمندان و مزایا و موانع را درک کنید

به‌ طور فعال در ایجاد برنامه‌های تعامل کارمندان خود کمک کنید

پیشرفت کارکنان آن‌ها را پیگیری کنید

اطمینان حاصل کنید که آن‌ها همیشه در تلاش‌اند کارمندان خود را درگیر کنند

شروع از بالا – با مثال پیش بروید

بهبود تعامل کارمندان در محل کار باید یک رویکرد سازمانی باشد .بنابراین  باید در همه سطوح جدی گرفته شود. افزودن اهداف تعاملی به شاخص کلیدی عملکرد مدیر یا بررسی عملکرد می‌تواند روش خوبی برای اطمینان از جدی گرفتن تعامل کارمندان و کار گروهی در محیط کار باشد و چیزی است که مدیران می‌دانند باید به آن عمل کنند.

کارکنان در سمت‌های رهبری باید ویژگی‌ها و رفتارهایی را که از کارمندان خود می‌خواهند منعکس کنند. با ارائه یک مثال به گروه شما نشان می‌دهد که قادر به انجام آنچه از آن‌ها انتظار دارید هستند. این  موضوع کمک می‌کند بدون اینکه صریحاً به آن‌ها یادآوری کنید ، از کارکنانتان بهترین بهره را ببرید. اگر از قوانین و پیام‌های خود پیروی نمی‌کنید ، پس چرا کارکنان شما باید این کار را انجام دهند؟

وقتی عملکرد شما بیانگر سخنان شما است ، کارمندان همچنین دلیل بیشتری دارند که به شما اعتماد کنند. تحقیقات انجام‌شده توسط هاروارد بیزانس ری­ویو نشان داد که در شرکت‌هایی که رهبران آن‌ها الگوهای رفتاری کارمندان را  دریافت می‌کنند ۵۵٪ بیشتر درگیر هستند و ۵۳٪  از آن­ها بیشترین  تمرکز  را روی کار دارند و احتمال ماندن در شرکت برای آن­ها بیشتر است.

کار انعطاف‌پذیر را تشویق کنید

برای تعامل بیشتر و انجام کارهای گروهی به کارمندان برخی از آزادی‌ها را بدهید تا برنامه کاری یا مکان خود را متناسب با نیازهایشان بهتر تنظیم کنند. بسیاری از رهبران به کارمندان اعتماد ندارند که بتوانند انعطاف‌پذیر باشند. اما نشان داده‌شده است که کارکنان با این انعطاف‌پذیری از کارایی ، شادی و اشتیاق بیشتری نسبت به افرادی که ساعت کاری مشخصی  دارند .

پس:

داستان‌های موفقیت همسالان و رقبا را به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر مطالعات موردی مربوط به سازمان‌های مشابهی را که با موفقیت ترتیب کارهای انعطاف‌پذیر را در فرهنگ خود جاسازی کرده‌اند و موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند ، ارائه دهید.

مشاهده یک سازمان همتا از طریق اقدامات خاص و نتایج  مشخص همیشه با نتایج بسیار قدرتمندی به رهبران می‌رسد. سازمان‌های آینده‌نگر دائماً به دنبال بهبود فرآیند و بهره‌وری هستند. توانایی نگاه کردن به سمت یک همکار یا رقیب یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای توجیه ابتکارات بهبود یافته است.

رهبران این قدرت را خواهند داشت که بتوانند روش‌های ابتکاری برای پیشبرد سازمان را در نظر بگیرند و به‌طور مستمر در یک فضای رقابتی فزاینده ، مرتبط باقی بمانند. با ارائه ترتیبات کاری انعطاف‌پذیر جذاب‌تر ، سازمان‌ها توانایی خود را در جذب و حفظ استعدادهای برتر افزایش می‌دهند. این رمز موفقیت هر سازمانی است.

۲. صرفه‌جویی بالقوه کنید

اطمینان حاصل کنید که می‌توانید پس‌انداز سخت و نرم بالقوه را کمیتی کنید. این احتمالاً روی حیله‌گری ماجرا است اما بسیار مهم است. همه این‌ها در مورد توانایی تعیین کمیت در زمان صرفه‌جویی در اثر بهبود بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم است.

تعادل کار وزندگی و رضایت کارکنان همیشه تأثیر مستقیم و مثبتی بر بهره‌وری دارد. هنگامی‌که فرد بهره‌وری بیشتری داشته باشد ، کیفیت و کمیت بالاتری از خروجی‌ها تولید خواهد کرد. این امر به‌نوبه خود وقت وی را برای انجام وظایف و مسئولیت‌های اضافی آزاد می‌کند. درنتیجه ، سازمان می‌تواند تولید و یا عملیات را بدون نیاز به افزایش منابع افزایش دهد. این همچنین بدان معنی است که یک سازمان می‌تواند از طریق نیروی کار با مشارکت بهتر و کار گروهی بیشتر و عملکرد بالاتر ، پیشنهاد‌های موجود خود را بهبود بخشد.

یک روش برای تخمین پس‌انداز سخت و نرم بالقوه از طریق بهبود بهره‌وری ، ارزیابی پس‌انداز احتمالی زمان برای هر فرد و سپس ارجاع به نرخ ساعتی استاندارد است. پس‌انداز هزینه برآورد شده را می‌توان با هزینه استخدام یک منبع اضافی مقایسه کرد.توجه داشته باشید که بهبود بهره‌وری نباید با برنامه‌ریزی منابع اشتباه گرفته شود.

اطمینان حاصل کنید که می‌توانید پس‌انداز سخت و نرم بالقوه را کمیتی کنید. این احتمالاً روی حیله‌گری ماجرا است اما بسیار مهم است. همه این‌ها در مورد توانایی تعیین کمیت در زمان صرفه‌جویی در اثر بهبود بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم است.

تعادل کار وزندگی و رضایت کارکنان همیشه تأثیر مستقیم و مثبتی بر بهره‌وری دارد. هنگامی‌که فرد بهره‌وری بیشتری داشته باشد ، کیفیت و کمیت بالاتری از خروجی‌ها تولید خواهد کرد. این امر به‌نوبه خود وقت وی را برای انجام وظایف و مسئولیت‌های اضافی آزاد می‌کند. درنتیجه ، سازمان می‌تواند تولید و یا عملیات را بدون نیاز به افزایش منابع افزایش دهد. این همچنین بدان معنی است که یک سازمان می‌تواند از طریق نیروی کار با مشارکت بهتر و کار گروهی بیشتر و عملکرد بالاتر ، پیشنهاد‌های موجود خود را بهبود بخشد.

یک روش برای تخمین پس‌انداز سخت و نرم بالقوه از طریق بهبود بهره‌وری ، ارزیابی پس‌انداز احتمالی زمان برای هر فرد و سپس ارجاع به نرخ ساعتی استاندارد است. پس‌انداز هزینه برآورد شده را می‌توان با هزینه استخدام یک منبع اضافی مقایسه کرد.توجه داشته باشید که بهبود بهره‌وری نباید با برنامه‌ریزی منابع اشتباه گرفته شود.

۳. برجسته کردن مزایای انعطاف¬پذیری

حتی رهبران خارج از کار نیاز به انعطاف‌پذیری دارند! هر فردی ، صرف‌نظر از سطح خود در یک سازمان ، نیازهای اساسی درون و خارج از محل کار خود را دارد. برخی از این نیازهای اساسی شامل شناخت ، احساس قدردانی ، کنترل شدن و اعتماد و احترام هستند. و خارج از کار ، همه با چالش‌های مختلف زندگی روبرو هستند.

داشتن یک محل کار که درواقع از چالش‌های زندگی فرد پشتیبانی می‌کند و وضعیت زندگی منحصربه‌فرد و متنوع هر فرد را در برمی‌گیرد ، برای رفاه و رضایت فرد حیاتی است.

رهبران یک سازمان باید این واقعیت را درک کنند و بدانند که ترتیب کار انعطاف‌پذیر به‌اندازه سایر کارمندان برای آن‌ها سودمند است.

تشویق نگرش مثبت‌تر از طرف کارمندان باعث افزایش مشارکت در محل کار می‌شود.

به کارمندان صدا دهید

این برای کارمندان مهم است که احساس کنند حرف آن‌ها شنیده می‌شود و نظرات آن‌ها برای شرکت ارزشمند است. اطمینان حاصل کنید که ایده‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها را می‌پرسید. وقتی کارمندان احساس کنند صدایی ندارند ، پشت سر مدیریت صحبت می‌کنند  و تمایلی به کرد گروهی نخواهد داشت.

به‌طور منظم در مورد تعامل بحث کنید و یک گفتگوی آزاد داشته باشید

مدیران خوب صریحاً در مورد بهبود مشارکت در محیط کار صحبت می‌کنند ، بنابراین داشتن یک بخش ویژه در جلسات برای بحث در مورد “وضعیت مشارکت” را در نظر بگیرید

شفاف باشید

اگر مدیریت با کارمندان شفاف و صادق باشد و اطلاعات حساس را با آن‌ها در میان بگذارد ، کارکنان احتمالاً احساس ارزش و اعتماد می‌کنند ، بنابراین سرمایه‌گذاری بیشتری در شرکت احساس می‌کنند. همچنین نگهداری اطلاعات مهم می‌تواند منجر به نتیجه‌گیری کارمندان شود که اغلب منفی هستند.

قابل‌مشاهده باشید

مدتی را به‌صورت رودررو با کارمندان و سایر اعضای شرکت بگذرانید ، از دفاتر بازدید کنید ، از مراکز تلفن ، از فروشگاه‌ها و مکان‌های دیگر بازدید کنید. این به کارکنان نشان می‌دهد که شما قابل‌دسترس هستید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

کارمندان را در نقش درست قرار دهید و کارهای معنی‌دار را به آن‌ها واگذار کنید

اطمینان حاصل کنید که کارکنان در نقش‌های مناسب قرارگرفته‌اند تا بتوانند کار خود را در اکثر اوقات به درستی انجام دهند. کار معنادار کارمندان را به آن‌ها واگذار کنید زیرا آن‌ها می‌توانند هدف خود را ببینند و همچنان که می‌فهمند چگونه به آن‌ها کمک می‌کنید ، با کار درگیر می‌شوند.

از کارمندان تشکر کنید و قدردانی کنید

شناخت کارمندان به دلیل مشارکت‌ها و موفقیت‌هایشان به‌صورت عمومی راهی عالی برای:

  • اعتمادسازی سریع
  • رفع روابط پرخطر
  • افزایش اشتیاق و انگیزه است

کارمندان احساس می‌کنند که کار آن‌ها مهم است و شما به آنچه آن‌ها انجام می‌دهند افتخار می‌کنید. کارمندان می‌خواهند بدانند که کار آن‌ها به موفقیت بیشتر شرکت کمک می‌کند. بنابراین نشان دهید که از تلاش‌های آن‌ها قدردانی می‌کنید. وقتی کارمندان احساس کنند که کار خوبی ندارند ، احساس بی‌انگیزگی در زمانی که باید سخت کار کنند، از خود بروز می­ دهند. اما وقتی کارشان موردتوجه قرار گرفت و تشویق شدند ، بیشتر  تلاش می­کنند و حتی این امر باعث می­­شود افراد کار گروهی بیشتری انجام دهند.

کار بزرگ را تشخیص دهید

شناسایی و تعامل کارمندان با یک دیگر

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد انگیزه در کارمندان می‌شود ، این است که هرچند وقت یک‌بار سخت‌کوشی آن‌ها شناخته می‌شود. ۷۰٪ کارمندان می‌گویند با افزایش شناخت از مدیران ، انگیزه و روحیه به‌طور گسترده بهبود می‌یابد. به‌هرحال ، اگر یک کارمند تلاش زیادی را برای انجام یک پروژه انجام می‌دهد تا نتایج استثنایی به دست آورد اما سخت‌کوشی آن‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود ، چرا آن‌ها همچنان باید کارمندی با عملکرد بالا باشند؟

فقط تشخیص‌کار عالی مهم نیست. نحوه شناخت مشارکت‌های گروه شما تأثیر بسزایی روی افراد دارد. تشخیص‌کارمند موفق و فعال را نباید فقط با پاداش سالانه  آن هم در پایان سال مورد قدردانی قرارداد بلکه باید به‌طور معنی‌دار و مکرر به آن‌ها پاداش داده شود.

Meghan M. Biroمگام او بیرو در یک پست از تلنت کلچر TalentCulture توصیه‌های بسیار خوبی در مورد شناخت مؤثر به اشتراک گذاشت. در ادامه به یکی از توصیه‌های او اشاره می‌کنیم:

پول در بیشتر اوقات مناسب است ، اما تنها  یا حتی مؤثرترین انگیزه نیست. با کارمندان به‌عنوان اعضای گروه باارزش رفتار کنید ، نه به‌عنوان تعداد کارگر که فقط باید برای شما کار کنند.

برای بهبود تعامل کارمندان اهداف کوچک و قابل‌اندازه‌گیری تعیین کنید

همه ما پروژه‌هایی داشته‌ایم که فقط طولانی می‌شوند و به نظر می‌رسد که هرگز به پایان نمی‌رسند. به همین دلیل دیدن اینکه چگونه پیشرفت قابل‌مشاهده‌ای داشته‌اید احساس خیلی خوبی به شما می­دهد. این همچنین یک شاخص واضح است که کار شما در حال ایجاد تغییر است.

والتر چن ، بنیان‌گذار iDoneThis ، دیدگاه‌های خوبی در مورد اهمیت تعیین هدف مشخص و ردیابی پیشرفت داشت.

تعیین اهداف واضح و قابل‌دستیابی ، هر زمان که انسان آن را  فتح می‌کند ، انگیزه واقعی ایجاد می‌کند و گروه را در مسیر درست قرار می‌دهد. با برداشتن گام بعدی و بزرگداشت این دستاوردها می‌توانید این تأثیرات را بزرگ جلوه دهید و تعامل کارمندان را افزایش دهید.

اصیل باشید

شما باید روابط معتبری با کارمندان ایجاد کنید زیرا این امر اعتماد و رفاقت را افزایش می‌دهد. اگر از دیدگاه کارمندان خود چیزهایی را می‌بینید ، اصیل بودن آسان‌ترین کار است پس خود را در موقعیت آن‌ها قرار دهید و سعی کنید بفهمید که آن‌ها چرا یک صحبتی را انجام می­دهند و  چرا این رفتار را می‌کنند.

از ابتدا درگیر شوید

کارمندان جدید شغل خود را با اشتیاق و انگیزه یادگیری شروع می‌کنند ، بنابراین با استفاده از این کار آن‌ها را مستقیماً به کار مشغول کنید ، به آن‌ها کمک کنید تا همکاران خود را بشناسند و آن‌ها را با مربیان خود قرار دهند. اولین احساس خوب را ایجاد کنید زیرا کارکنان انگیزه کار گروهی را برای شما و شرکت را خواهند داشت.

به‌صورت تیمی داوطلب شوید

شرکت‌هایی که از اهداف خیرخواهانه حمایت می‌کنند و با جامعه درگیر می‌شوند ، به‌طور مستقیم مشارکت و بهره‌وری در محل کار را افزایش می‌دهند. این نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد تغییری در جامعه ایجاد کند و فقط درآمد خالی  کسب نکنند. پس کارمندان خود را با درگیر شدن در پروژه‌های داوطلبانه به‌صورت تیمی حمایت کنید.

طرح‌های جایزه را معرفی کنید

طرح‌های پاداش به‌طور سنتی بر اساس نتایج مالی هستند اما می‌توانند برای بهبود مشارکت کارکنان ، رضایت مشتری و کمک به همکاران و … را نیز در نظر بگیرید.

شکستن و تعادل را تشویق کنید

کارکنان را تشویق و یادآوری کنید که کمی از میز کارشان دور شوند. پس‌ازآن احتمالاً احساس انرژی و تمرکز بیشتری دارند. این امر همچنین به‌منزله آن است که به کارمندان نشان می‌دهد که شما به فکر سلامتی آن‌ها هستید که باعث افزایش احترام آن‌ها نسبت به شما و درنتیجه بهره‌وری و افزایش کار گروهی و افزایش تعامل کارمندان می‌شود.

برای بهبود تعامل کارمندان در محل کار کارکنان را تشویق کنید به زندگی بپردازند که تعادل بین کار وزندگی شخصی آن‌ها باشد. این امر به کاهش استرس و افزایش عملکرد آن‌ها کمک می‌کند زیرا نشان می‌دهد که شما به تمام جوانب زندگی آن‌ها اهمیت می‌دهید.

یک محیط اداری راحت ایجاد کنید

محیط کار را برای کارمندان خود راحت کنید و اگر مشکلی در فضای کاری وجود دارد اطمینان حاصل کنید که به‌موقع این مشکلات را برطرف می‌کنید.

پس

۱. نور طبیعی را به محیط کار وارد کنید.

نه‌تنها نور طبیعی بهتر به نظر می‌رسد ، بلکه بین نور طبیعی در محل کار و کیفیت خواب و انرژی کارکنان ارتباط زیادی وجود دارد. محققان مغز و اعصاب در دانشگاه نورث وسترن دریافتند افرادی که در مطب‌های دارای پنجره کار می‌کنند ۱۷۳ درصد نور سفید (یعنی نور خورشید) در ساعات کار بیشتری دریافت می‌کنند و هر شب ۴۶ دقیقه بیشتر می‌خوابند. کارگران بهتر استراحت می‌کنند و بنابراین در چارچوب ذهنی بهتری برای تعامل کارمندان به صورت گروهی قرار داشتند.

۲. یک فضای اداری تمیز و راحت ایجاد کنید.

لازم نیست که یک روانشناس به شما بگوید وقتی در منطقه‌ای جذاب ، راحت و دلپذیر هستید ، احساس بهتری خواهید داشت. این مسئله هم در خانه و هم در محیط کار صادق است ، بنابراین برای بهبود تعامل کارمندان در محل کار حتماً وسایل آشفته و خراب را پاک‌سازی کنید و لامپ‌های لرزان و واحدهای تهویه مطبوع یا گرمایش را اصلاح کنید.

و اگرچه ممکن است کار چندان مهمی نباشد ، اما در مبلمان جدید ،تلفیق نیازهای انسانی  ، گیاهان ، تجهیزات به‌روز شده و قهوه و تنقلات باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. کارکنان شما نه‌تنها از مهم بودن رفاه خود قدردانی خواهند کرد ، بلکه ازنظر انرژی نیز تحت تأثیر فضای مثبت قرار خواهند گرفت و تمایل به تعامل کارمندان و انجام  کار گروهی بیشتری خواهند داشت.

۳. اتاق‌های آرام را برای کارمندان فراهم کنید.

چیدمان دفاتر باز در بسیاری از موارد یک ضرورت است ، اما شما باید در نظر بگیرید که در صورت نیاز به سکوت یا خلوتی برای تمرکز در یک پروژه دشوار ، کارمندان بتوانند آرامش خود را به دست آورند. این موضوع می‌تواند استرس و وقفه‌ها را کاهش دهد ، که باعث بهبود خلق‌وخو و بهره‌وری می‌شود.

همچنین ممکن است به فکر تهیه اتاق چرت زدن نیز باشید ، که در این مورد شرکت گوگل Google برای انجام این کار معروف است. مطالعات نشان می‌دهد که یک چرت یا خواب ۲۰ یا ۳۰ دقیقه‌ای برای تقویت انرژی برای افرادی که به‌طور منظم ساعت‌های طولانی کار می‌کنند ، مشغول کار فشرده ، پیچیده یا سفر به دفاتر خارج از شهر هستند بهتر از یک فنجان قهوه عمل می­کند.

کارهای گروهی بیشتری را در روز انجام دهید

کار تیمی را تشویق کنید زیرا تحقیقات نشان داده است که همکاری مشترک روابط بین همکاران را بهبود می­بخشد که باعث بهبود بهره‌وری و درنتیجه مشارکت در محل کار می‌شود.

ارتباط برقرار کنید ، هرروز ، از هر راهی

ارتباط خوب در قلب کار تیمی عالی است. گروه‌های عالی به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و اغلب اعضای آن‌ها از به اشتراک گذاشتن ایده‌ها ، ایده پردازی با یکدیگر ، درخواست بازخورد و مخالفت با آن‌ها خوشحال می‌شوند. این بدان معنا نیست که اعضای گروه همیشه با هم موافق هستند ، اما آن‌ها می‌توانند از طریق اختلافات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا به یک‌راه حل مناسب برسند و به‌صورت تیمی به جلو حرکت کنند.

بنابراین ، چگونه می‌توان ارتباط خوب را فراهم کرد؟

ارتباط برقرار کنید ، هرروز ، از هر راهی

ارتباط خوب در قلب کار تیمی عالی است. گروه‌های عالی به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند، تعامل کارمندان با یکدیگر عالی است و اغلب اعضای آن‌ها از به اشتراک گذاشتن ایده‌ها ، ایده پردازی با یکدیگر ، درخواست بازخورد و مخالفت با آن‌ها خوشحال می‌شوند. این بدان معنا نیست که اعضای گروه همیشه با هم موافق هستند ، اما آن‌ها می‌توانند از طریق اختلافات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا به یک‌راه حل مناسب برسند و به‌صورت تیمی به جلو حرکت کنند.

بنابراین ، چگونه می‌توان ارتباط خوب را فراهم کرد؟

واضح باشید: لحن برقراری ارتباط بین گروه را تعیین کنید. چه موقع بستن درب دفتر کار قابل‌قبول است؟ آیا مشکلی نیست که بعد از ساعت‌ها با کسی تماس بگیرید؟ چند بار باید کل گروه دورهم جمع شوند؟ این طرح کلی کمک می‌کند تا همه در یک صفحه و جریان ارتباطی یکسان باشند.

گوش دهید: ارتباط به همان اندازه که با صحبت کردن است ، در مورد گوش دادن نیز هست. قبل از ارائه راه‌حل‌ها و نظرات خود ، اطمینان حاصل کنید که به صحبت‌های اعضای گروه خود گوش می‌دهید و درواقع نظر آن‌ها را در انجام امور در نظر می‌گیرید.

روش: در عصر جدید روش‌های زیادی برای رسیدن به یکدیگر و ارتباط با یکدیگر وجود دارد. سعی کنید از مناسب‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط برای نیازهای خاص خود استفاده کنید ، شما می‌توانید از ایمیل ، ابزارهای چت ، تماس تلفنی یا ملاقات رودررو نیز استفاده کنید.

پایگاه لمسی: جلسات غیررسمی ، به اشتراک‌گذاری اطلاعات و از بین بردن مانع بین اعضای گروه را می توانید تشویق کنید. مردم مجبور نیستند برای دورهم جمع شدن منتظر یک جلسه هفتگی باشند. اعضای گروه مشارکتی در هر زمان که لازم است با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

ابزارهای همکاری: این موضوع  کارگران و کارمندان را قادر می‌سازد تا در سراسر دنیا یا در سراسر دفتر در یک مکالمه گروهی یا یک‌به‌یک متصل شوند. آن‌ها همچنین در مواقع مناسب برای پروژه‌های گروهی به راحتی پیشرفت می‌کنند.

رویدادهای اجتماعی منظم را برپا کنید

وقایع مکرر اجتماعی روشی مؤثر برای شناخت کارکنان از یکدیگر و بهبود تعامل کارمندان در محل کار است. همچنین باعث تشویق خلاقیت ،تعامل کارمندان و کار گروهی در محل کار می‌شود. لازم نیست رویدادهای مفصل را سازمان‌دهی کنید. می‌توانید ناهار یا  خوردن چای به صورت دورهمی را ترتیب دهید.

مدیریت نیز باید درگیر شود زیرا این امر قابلیت دسترسی ، دید و اصالت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

برنامه‌های درگیری کارمندان را تنظیم کنید

به‌عنوان‌مثال ، شما می‌توانید برای بهبود تعامل کارمندان در محل کار، برنامه ایمنی و بهداشت کارمندان را تنظیم کنید تا کارکنان در این جنبه‌های کاری خود مشغول باشند ، بنابراین باعث افزایش مشارکت و ارتقا برنامه ایمنی سازمان می‌شوند.

به‌طور منظم بازخورد بدهید و دریافت کنید

برای بازخورد کارکنان به بازبینی‌های سالانه اعتماد نکنید . نیروی کار فعلی خواستار بازخورد منظم است ، بنابراین از اعلام حضورهای غیررسمی و همچنین رسمی استفاده کنید و همه را دور هم جمع کنید البته اگر به بهبود تعامل کارمندان در محل کار اهمیت میدهید.

گروه خود را برای ارائه بازخورد درباره شما تشویق کنید . از سیستم بازخورد ناشناس استفاده کنید تا کارکنان با ارائه آن راحت‌تر باشند. گروه شما به شما احترام می‌گذارد زیرا این‌یک توافق عادلانه است .

کلام آخر

با توجه به اینکه گفته می‌شود کارمندان بهترین دارایی یک شرکت هستند ، رفاه و حمایت آن‌ها باید در اولویت باشد. شرکت‌های برتر رضایت کارمندان را به‌ عنوان یک هدف می‌دانند و این از طریق تعامل کارمندان در محل کار حاصل می‌شود.پتانسیل یک فرد فراتر از توصیف شغلی او است و اگر تجربه کارمند خود را به‌ عنوان یک پاداش و انگیزه تغییر دهید ، می‌توانید به این پتانسیل دسترسی پیدا کرده و در نتیجه نتایج تجاری سازمان خود را بهبود ببخشید.

به نظر شما چه راه های دیگری وجود دارد تا تعامل بیشتری بین کارکنان به وجود آید؟

دیدگاهتان را بنویسید