معرفی کتاب اثر مرکب

خانه » بلاگ » معرفی کتاب اثر مرکب

فهرست عناوین

معرفی کتاب اثر مرکب از دارن هاردی


تمام چیزی که ما برای موفقیت نیاز داریم در کتاب “اثر مرکب” دارن هاردی آمده است

امروز قصد دارم کتابی مهم و کاربردی را برای مطالعه به شما پیشنهاد بدهم.
اثر مرکب یا به قول برایان تریسی ( گنجینه ای از ایده ها برای رسیدن به موفقیت های بزرگ تر از آنچه تا کنون فکر میکردید ) کتابی ست که به شدت مورد تحسین واقع شده و مدت ها در لیست پرفروش ترین کتاب ها در آمریکا بوده است.


این کتاب به شدت از طرف خوانندگان و بزرگان صنعت موفقیت تحسین شده ، بیش از ۳۰ نفر از نویسندگان بزرگ در مورد اثر مرکب ، همچون برایان تریسی و آنتونی رابینز جملاتی زیبا و متحیر کننده دارند ، این کتاب به طرز شگفت آوری مورد تحسین واقع شده است.
در مورد دارن هاردی نویسنده ی “اثر مرکب”
دارن ، سر دبیر و ناشر مجله ی معروف موفقیت است و سالهاست که خودش با هزاران موفق و کار آفرین در ارتباط بوده و از نزدیک سبک زندگی آن ها را بررسی کرده است .
کسی بهتر از دارن هاردی نمیتواند از موفقیت بگوید ، او کسی است که با موفق ها و بزرگان مصاحبه داشته و آنها را کاملا وارسی کرده است .
او میگوید که تمام این رازها را در این کتاب گنجانده و به حقیقت هم همینطور است ، باید خودتان کتاب را بخوانید تا متوجه بشوید .
مروری بر فصل های کتاب
این کتاب با تحسین های بسیاری از بزرگترین نویسندگان دنیا شروع میشود و با مقدمه ای از دارن هاردی و ناشر و پیامی ویژه از آنتونی رابینز ادامه پیدا میکند و مشتمل بر ۶ فصل ، و یک نتیجه گیری در پایان کتاب است .

فصل اول کتاب اثر مرکب: اثر مرکب در عمل

این فصل را به توضیح اصل انتخاب های کوچک و نتیجه های بزرگ میپردازد و میگوید چطور میتوان از عملی کوچک و ساده و روزمره به نتایجی بزرگ دست پیدا کرد و از اثر مرکب پرده بر میدارد در غالب مثال ها و داستان های بسیار .
انتخاب ساده با آینده نگری + استقامت + زمان = تفاوت های بنیادین

فصل دوم کتاب اثر مرکب: انتخاب ها

هر موفقیت یا شکست ما در گرو تصمیم و انتخاب ماست و این تصمیم و اینکه چه چیزی را برگزینیم ما را به سعادت و یا بدبختی میرساند و شانس چیزی نیست جز تلاش و انتخاب ما ، در این فصل اقدام هایی از جمله نوشتن تصمیم ها و انتخابات روزانه ی دارد .

فصل سوم کتاب اثر مرکب : عادت ها

عادت ها چیزهایی هستند که در ما ریشه دوانده و ماهیت وجودی ما هستند و این تشکیل ما از عادت ها را اینطور بیان میکند که عادت ها به درختی تشبیه میکند ، که این درخت اگر نهال باشد ، قابل جدا شدن است از زمین و اگر این درخت کهنسال باشد دیگر امکان راحت جدا شدن آن از زمین نیست ، عادت های ما هم همینطور هستند ، اگر در ما ریشه دوانده باشند ، دیگر امکان جدا کردن آنها از شخصیت ما سخت خواهد بود .
این میتواند مثل سلاحی در دست ما باشد ، با آن سلاح میتوانیم ظلم کنیم و یا مظلومی را نجات دهیم،
ما میتوانیم از قدرت عادت برای موفقیت خودمان تلاش کنیم و شروع به کاشتن نهالِ عادات خوب درون خودمان کنیم .
فصل چهارم : تکانش
این فصل را با قانون اول نیوتون ، قانون اینرسی شروع میکند که اجسام ساکن میل به سکون دارند و این را به ما و عاداتمان ربط میدهد و مثال میزند که اگر شما هر چه قدر زمان بیشتری پای تلویزیون بگذرانید ، همانقدر زمان بیشتری طول خواهد کشید تا بتوانید از روبروی تلویزیون بلند شوید .
اگر شروع به قدم برداشتن در راه موفقیت کنید ، کم کم تکانش و موفقیت های کوچک و در پی آن موفقیت های بزرگ رخ میدهد .

فصل پنجم کتاب اثر مرکب: تاثیرات

به غیر از انتخاب ها ، سه عامل مهم هستند که ما را تحت تاثیر خودشان قرار میدهند
اول : ورودی ها هستند و ذهن ما مانند یک سطل خالی است و هرچه که در آن بریزید ، همان را تحویل شما میدهد
ورودی ها شامل کتاب روزنامه موسیقی …
دوم : ارتباط ها هستند و این که با چه کسانی روزمره در حال تعامل و حرف زدن هستیم .
چه افرادی روی ما تاثیر گذار هستند ؟…
سوم : محیط است و محل زندگی شما اگر موجب ترقی شما نیست ، باید از آن دوری کنید .

فصل ششم کتاب اثر مرکب: شتاب بخشی

حقیقت را درک کنید و فراتر از انتظار ظاهر شوید و غیر منتظره باشید و شتاب خودتان را بسنجید و برای خودتان جایزه تعیین کنید و از مسیر درستتان دست نکشید.

نتیجه گیری

یادگیری بدون عمل بی فایده است ، دارن هاردی در پایان کتاب میگوید :» من این کتاب را برای سرگرمی شما و یا صرفا ترغیب شما ننوشتم ، انگیزش بدون عمل منجر میشود به “خود فریبی” …
ممنون از شما که تا پایان مطلب با من بودید ، امیدوارم موفق به مطالعه ی این کتاب ارزشمند بشوید .
” زندگیتان سرشار از اشتیاق و امید”

دیدگاهتان را بنویسید