با شوهر لجبازم چه کنم؟

خانه » بلاگ » با شوهر لجبازم چه کنم؟

فهرست عناوین

با شوهر لجبازم چه کنم؟

با شوهر لجبازم چه کنم؟ !! من نسرین رحیمی هستم در این مقاله قصد دارم به موضوع لجبازی مردان بپردازم. ما بارها از همسرمان خواسته ایم که اتاق خواب را مرتب نگه دارد لباس ها را سر جایشان آویزان کند اما آنها اهمیتی نمی دهند.

آیا مقاله شوهر داری گام اول را مطالعه کرده اید؟

به او می گویید انقدر سرگرم گوشی موبایل و فضاهای مجازی نباشد عصبانی می شود و می گوید نیازی به نصحت های مادرانه ی ما ندارد

به او می گویید اگر قرار است شام را در محل کار خود بخورد از قبل به شما بگوید اما او اخم می کند و با غرولند می گوید که نباید درباره ی هر کاری به شما توضیح دهد.

این ها نمونه های بسیار ملموس هستند که ممکن است در زندگی همه ی ما اتفاق افتاده باشد دلیل این گونه رفتارهای مردان چیست؟چرا آنها با ما لجبازی می کنند؟

لجبازی از کجا ناشی می شود؟

با شوهر لجبازم چه کنم؟

لجبازی در هر پسر بچه ای وجود دارد از همان زمان که وابستگی خود را از مادرش انکار می کند و روند رشد مردان الزامی و ضروری ست و ضرورتا شامل یک سری رفتارهای طغیان گرانه نیز خواهد بود،به خصوص در طی سال های بلوغ که نوجوان سعی دارد که پسرعزیز دردانه ی مادرش نباشد،بلکه به عنوان فردی جدید دوباره متولد شود.

 

چگونه از همسرم انتقاد کنم تا تاثیر گذار باشد؟

شوهران ما چرا لجباز هستند؟

با شوهر لجبازم چه کنم؟

در بسیاری از پسرها روند جدا شدن هرگز به طور کامل انجام نمی شود.گاهی به این خاطر که مادر بیش از حد او را به خود وابسته کرده باعث شده که پسر جدا شدن را احساس گناه تلقی کند،گاهی هم به این خاطر که پسر باسد جای خالی پدری که فوت کرده یا از مادر جدا شده را بگیرد.

به همین دلیل باید بیش از حد مراقب مادرش باشد و گاهی به خاطر وابستگی افراطی خانواده به او ناخودآگاه به حدی گرقتار عواطف زنانه ی مادش می گردد که رشد احساس خودمختاری و استقلال او دچار اختلال می گردد.

وقتی روند جداسازی مرد از مادرش به صورت کامل صورت نگیرد او سعی می کند این نقیصه را جای دیگر و روی فردی دیگر مثل همسر و نامزدش تلافی کند.یعنی در برابر هر چیزی که احساس می کند می خواهد او را در کنترل بگیرد یا به او دستور دهد،با لجاجت ایستادگی می کند.

 

همه ی ما آدم ها دارای پنج نیاز اساسی هستیم :

۱. نیاز به عشق و تعلق خاطر
۲. نیاز به بقا
۳. نیاز به آزادی
۴. نیاز به تفریح
۵. نیاز به قدرت

مردان احساس می کند که ما با مطرح کردن خواسته هایمان قصد داریم آزادی و استقلال آنها را بگیریم.ما در درجه اول باید این حس را از همسرمان بگیریم و او را آگاه کنیم که من نمی خواهم که آزادی تو را بگیرم بلکه می خواهم لجبازی را کنار بگذاری و قدمی برای رابطه مان برداری.

شوهر داری گام دوم هنر خوب گوش کردن

 

راه حل

از او بخواهید زمانی را برای گفتگو درباره ی این موضوع به شما اختصاص دهد.در این گفتگو از او بخواهید… :

  • از همسرتان بخواهید که در زمان ها و موقعیت هایی که باید نه بگوید و واقعا مخالف است با صراحت و قاطعیت جواب “نه” بدهد. اما نه همیشه!
  •  از او بخواهید به جای اینکه همیشه به طور خودکار در برابر خواسته ها و نیاز های شما مقاومت نشان ندهد زمانی که لازم است این گونه رفتار کند دلیلش را برای شما توضیح دهد
  •  درباره ی گذراندن لحظه ها با دوستان، تلویزیون تماشا کردن،تعطیلات آخر هفته،خرید وسیله ای برای خانه و … و درباره ی همه ی این چیزها بدون لجبازی و غروز با هم صحبت کنید.
  •  به او بگویید که شما قصد کنترل کردن یا گرفتن آزادی او را ندارید بلکه می خواهید صمیمت و گرمی در رابطه تان ایجاد کنید و یه زندگی شور و عشق ببخشید.
  • از همسرتان بخواهید که نگاهی دوباره به کارهای مادشان بیندازند شاید عجیب باشد اما ممکن است نا خواسته تلافی کارهای او را سر شما خالی می کند یعنی اقدامی برای رها کردن خود از خاطره های گذشته.

 

 

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید