نکات همسرداری برای زنان

خانه » بلاگ » نکات همسرداری برای زنان

فهرست عناوین

نکات همسرداری برای زنان

در این مقاله می خواهیم به نکات همسرداری برای زنان اشاره ای بکنیم.مطلبی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد تنها یک قسمت کوچکی از این مقوله ی بسیار مهم در همسرداری است و من در اینجا فقط اشاره ای به بخشی از آن میکنم.

نکات-همسرداری-برای-زنان
نکات-همسرداری-برای-زنان

قدرت زنان در خانواده

در اینجا می خواهم زنان را مورد خطاب قرار بدهم و بگویم که خداوند حکیم قدرت فوق العاده به شما عطا کرده است. سعادت و خوشبختی خانواده در دستان شماست. بدبختی خانواده هم در دست شماست.زن می تواند خانه را به محیطی بهشتی تبدیل کند و نیز می تواند آن را به صورت جهنم در بیاورد. شما می توانید شوهر خود را به اوج ترقی برسانید و نیز می توانید به خاک سیاه بنشانید.

سخنان بزرگان درباره ی قدرت زنان در خانواده:

اسمایلز  (شاعر و نویسنده ی بریتانیایی)  می گوید:

 اگر زن باتقوا و خوش اخلاق و کدبانویی در خانه ای محقر و فقیر باشد آن خانه را محل آسایش و فضیلت و خوشبختی می سازد.

ناپلئون می گوید:

اگر می خواهید اندازه ی تمدن و پیشرفت ملتی را بدانید به زنان آن ملت بنگرید.

انوره دو بالزاک (نویسنده ی فرانسوی) می گوید:

خانه ی بی زن عفیف ، قبرستان است.

حضرت علی (ع) می فرماید:

جهاد زن به این است خوب شوهرداری کند

امام صادق می فرماید : 

با زیاد شدن محبت نسبت به زنان ایمان افراد هم افزایش می یابد

با توجه به اینکه جهاد رد راه خدا برای ترقی و گسترش اسلام،دفاع از کشورهای اسلامی و اجرای عدالت اجتماعی، بزرگترین عبادت است، ارزش شوهرداری معلوم می شود.

زن دلخواه شوهر

اکثر زنان نمی دانند چگونه می توانند مورد پسند و دلخواه شوهر خود باشند. حتی زنانی که عاشقانه همسر خود را دوست دارند .
خانم ها در اکثر مواقع نیت خیر دارند و خواهان رضایت و شادی همسر خود هستند اما متاسفانه کارهای انجام می دهند که در آخر به ضرر شوهر تمام می شود. مثلا جایی که باید ساکت باشند و گوش دهند حرف می زنند ، در جایی که باید مرد را آزاد بگذارند تا به کار خود برسد به او می چسبند یا خانه را به پادگان نظامی تبدیل می کنند و به همه فرمان می دهند.

جلب رضایت مرد و مورد پسند او قرار گرفتن:

جلب رضایت مرد و مورد پسند او قرارگرفتن چندان کار سختی نیست و از رمانی که خانم ها برای تهیه ی مقدمات یک مهمانی صرف می کنند هم کمتر است. برای روشن شدن موضوع مثالی می زنم :

یک منشی حرفه ای را در نظر بگیرید.او بعد مدتی کار با کارفرمای خود به خوبی می داند که چگونه باید رضایت رئیس خود را  جلب کند. یک منشی حرفه ای با روحیه ی رئیس خود آشنا بوده و می داند که چه عواملی ائ را عصبانی می کند و چه محیطی برایش ایده ال و آامش بخش است. او برای رضایت رئیس خود از سلایق و عقاید خود در مورد مسایل محیطی صرف نظر می کند و خوشایند او را مد نظر قرار میدهد.

البته رابطه ی منشی و رئیس یک رابطه ی کاری ست و منشی به دلیل حقوقی که دریافت می کند وظایفی را انجام می دهد.  رابطه ی زناشویی بسیار بسیار با ارزش تر است  و انجام این قبیل کار ها و از خودگذشتگی ها برای فردی که دوستش داریم و شریک زندگی ماست باید بیشتر و خالصانه تر انجام بگیرد.

بنابر این چقدر خوب است که خانم ها هم شگرد منشی ها را بکار بگیریند و با شوهران خود همان گونه رفتار کنند تا رضایت خاطر آنها بدست آید و کانون خانواده سرشار از آرامش شود. به یاد داشته باسید که من در اینجا نکات همسرداری برای زنان را ذکر میکنم و مسلما مردان هم وظایفی به عهده دارند.

در آخر باید بگویم که ازدواج های موفق معمولا بر پایه ی خرد و عقل زنانی شکل می گیرد که راه خشنودی مرد خود را می دانند.

 لرد چستر فیلد نویسنده و فیلسوف معروف می گوید :

خوش رفتاری یعنی همین گذشت و فداکاری های کوچک و ناچیز

در این مقاله به نکات همسرداری برای زنان پرداختیم و همان طور که در اول مقاله ذکر کردم این تنها بخشی از نکات همسرداری برای زنان بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید