اثر مرکب در همسرداری

خانه » بلاگ » اثر مرکب در همسرداری

فهرست عناوین

اثر مرکب در همسرداری

من سبحان رئوفی هستم و در این مقاله قصد دارم درباره اثر مرکب در همسرداری صحبت کنم.

قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث شویم لازم است برای دوستانی که تا به حال نام ” اثر مرکب ” نشنیده اند، توضیحی راجع به این واژه بدهیم.

اثر مرکب مربوط به نویسنده ای به نام دارن هاردی است که کتابی به نام اثر مرکب نوشته است.

خلاصه کتاب اثر مرکب را میتوانید در این مقاله بخوانید

 

 

 

اثر مرکب در همسرداری
اثر مرکب در همسرداری

 

 

اما اثر مرکب چیست؟

دارن هاردی در این کتاب توضیح میدهد که ما کارهای کوچکی انجام میدهیم ولی بعدا نتایج بزرگی را میبینیم.

وقتی متوجه اثرِ اثر مرکب در زندگی بشویم دیگر جور دیگری زندگی میکنیم. کارهای هستند در زندگی که ما فکر میکنیم اهمیت بسیاری نداشته باشند اما در دراز مدت اثر بسیاری دارند.

مثلا شخصی را تصور کنید که هر روز یک اسکناس هزار تومانی، پس انداز میکند به امید اینکه روزی ثروتمند شود و به اثر مرکب اعتقاد دارد. این شخص را “امیر” نامگذاری میکنیم.

امیر دوستی به نام “سعید” دارد. سعید نه تنها هیچوقت مبلغی را برای پس انداز قرار نمیدهد، بلکه امیر را نیز مسخره میکند که : آدم یا پس انداز نمیکنه یا درست و حسابی پس انداز میکنه، با هزار تومان کنار گذاشتن اتفاقی نمیوفته… باید درست حسابی پول بزاری کنار…

امیر تصمیم میگیرد فردای هر روز ، دو برابر روز قبل پول کنار بگزارد، یعنی روز اول ۱۰۰۰ تومان، روز دوم ۲۰۰۰ تومان ، روز سوم ۳۰۰۰ تومان و ….

سعید میگوید من این ماه بیشتر کار میکنم و سعی میکنم که سر ماه ۵۰۰ هزار تومان پس انداز کنم…

به نظر شما کدام یک از اینها سر ماه پس انداز بیشتری دارند؟ شاید در نگاه اول کاملا مطمئن باشیم که موجودی حساب سعید بیشتر خواهد بود… اما بیایید این موضوع را بررسی کنیم و کاملا متوجه شویم که کدام یک از این دو موجودی بیشتری خواهند داشت.

موجودی سعید که ثابت است: ۵۰۰ هزارتومان

اما موجودی امیر متغیر است، روز اول ۱۰۰۰ تومان دارد، روز دوم : ۳۰۰۰ تومان دارد، روز سوم : ۷۰۰۰ تومان دارد ، روز چهارم : ۱۵۰۰۰ تومان دارد و همینطور اگر تا روز ۳۰ ام ماه پیش برویم چه مقداری میشود؟؟؟ با این روش از پس انداز کردن، اگر فرض کنیم که امیر امکان تهیه کردن این مبلغ را برای هر روز داشته باشد… امیر در کمتر از ۹ روز مرز موجودی سعید را رد میکند و اگر همینطور ادامه دهد در پایان ماه به موجودی چندصد میلیونی میرسد.

اگر به شما بگویند که میخواهید به شما ۵ میلیون پول بدهیم ؟ یا میخواهید به شما یک هزار تومانی بدهیم که تا یک ماه هر روز دوبرابر میشود؟ کدام را انتخاب میکنیم؟ اگر از اثر مرکب اطلاعی نداشته باشیم بدون شک مبلغ اول ما را به سمت خودش میکشد اما یک حساب سرانگشتی میتواند ما را مطلع کند که در پیشنهاد دوم چقدر پول خوابیده است!

 

دنیای اطراف ما پر است از اثر مرکب و ما تمام روز اثر کارهای کوچک را نادیده میگیریم

 

اثر مرکب در همسرداری

اما در مورد اثر مرکب در همسرداری باید بگویم که همسرداری تماما اثر مرکب است. هیچ کاری در همسرداری نیست که شما انجام دهید و همان لحظه به نتیجه دلخواه خود برسید. تمام کارها اینطور است که باید انجام دهی و برای آن زمانی اختصاص دهی و صبر کنی تا به نتیجه برسی.

همانطور که با یک دروغ کوچک زندگی شیرین شما منجر به طلاق نمیشود…

همانطور هم با یک حسن جویی و تعریف از طرف مقابل هم، زندگی رو به طلاق را، نجات نمیدهد.

اثر مرکب در همسرداری میگوید باید در خودمان عادت های خوبی ایجاد کنیم تا بتوانیم زندگی بهتری را تجربه کنیم.

هیچ قرصی نمیتواند شما را خوشبخت کند

گاهی بعضی از زوج ها را میبینم که تمام عادت های رفتاری شان را نادیده میگیرندو کیفیت زندگی مشترک را در زمان بندی در اغوش گرفتن هم و خوابیدن کنار هم… میبینند. هیچ قرص تقویت قوایی نمیتواند به کیفیت زندگی شما کمک کند. البته منکر اثر این این قرص ها در زندگی مشترک کسانی که از مشکلات جنسی رنج میبرند نمیشوم، اما در حالت نرمال نمیتواند به کیفیت زندگی و میزان رضایت شما از زندگی کمک کند.

باید این موضوع را فراموش نکنیم که اثرِ اثر مرکب  در همسرداری خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید.

یک کلمه دوستت دارم اگر به ادبیات زناشویی ما اضافه شود تاثیری در زندگی دارد که نمیتوان آن را با صدها قرص افزایش قوا مقایسه کرد…

قدرتی که کلام در طول زندگی و رفتار با همسر دارد، هیچ چیز ندارد

اگر میخواهید زندگی بهتری را تجربه کنید باید عادت های بهتری را در خودتان ایجاد کنید.

عادت به توهین کردن، مقصر دانستن دیگران، مسخره کردن، انتقاد کردن و تمام اینها ما را به کجا میبرد؟… بدون شک اگر این عادات در کلام ما هستند و ما در روزمره خودمان در حال استفاده از این کلمات هستیم؟!… مسیر زندگی ما جز به تباهی و طلاق ختم نمیشود. و این همان اثر مرکب عادت های بد در همسرداری است.

عادت به ابراز محبت، دوست داشتن، حسن جویی، قدردانی، تشکر کردن، زیبایی شناسی و تمام اینها ما را به کجا میبرد؟…

اگر میخواهیم خوشبخت و شاد باشیم باید از اثر مرکب در همسرداری مان استفاده کنیم و زندگی را پر کنیم از عادت های خوب و مورد پسند…

برای داشتن زندگی فوق العاده باید عادت های فوق العاده داشته باشیم

من سبحان رئوفی در این یادداشت درباره اثر مرکب در همسرداری با شما صحبت کردم و امیدوارم که مورد پسند شما واقع شده باشد. نظرات شما میتونه تکمیل کننده این یادداشت باشه. ممنون که همراهی میکنیدو نظرتون رو باهام درباره اثر مرکب در همسرداری به اشتراک میگذارید. به امید دیدار شما دوست عزیز.

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید