انتخاب درست و تاثیر آن در زندگی

خانه » بلاگ » انتخاب درست و تاثیر آن در زندگی

فهرست عناوین

انتخاب درست و تاثیر آن در زندگی

در این مقاله قصد داریم به موضوع انتخاب درست و تاثیر آن در زندگی بپردازیم.زندگی ما محصول انتخاب های ماست بنابراین باید این انتخاب ها را آگاهانه انجام دهیم تا نتایج آن ها تاثیر مثبتی در زندگی بگذارد.

 

با افسردگی بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

 

نقش انتخاب های ما در زندگی

ما همه با شرایط یکسان قدم به این دنیا می گذاریم،همه برهنه ، ترسان و نادان. پس از آن ورود عالی،زندگی با انبوهی از انتخاب های ما یا بهترین دوست ما می شوند یا بدترین دشمنان ما. همه چیزهایی که در زندگیمان هست،به خاطر نخستین انتخابی ست که درباره ی چیزی انجام دادیم. هر انتخاب،رفتاری را شروع می کند که به مرور زمان به عادت تبدیل می شود.هر انتخاب و تصمیمی ، خواه کوچک یا بزرگ مسیر زندگی یمان را تغییر می دهد مانند: اینکه به دانشگاه برویم یا نه،با چه کسی ازدواج نکنیم ، پیش از رانندگی خواب آلود نباشیم،از همسرمان قدردانی بکنیم یا نکنیم،دوستت دارم بگوییم یا نگوییم.

 

آیا مقاله ی عشق در زندگی مشترک را مطالعه کرده اید؟

 

 

چه مقدار از رفتار های من به انتخاب خودم بوده است؟

بزرگترین مشکل ما این است که چشم بسته انتخاب می کنیم و از آن آگاه نیستیم. نیمی از اوقات حتی نمی دانیم چه انتخابی کرده ایم و چه تصمیمی گرفته ایم!!! اغلب انتخاب های ما با توجه به فرهنگ و تربیت ما شکل  می گیرند. آنها در رفتارهای روزمره و عاداتی که ازکنترل ما خارج اند در هم تنیده می شوند.هیچ کس نمی خواهد چاق باشد یا طلاق بگیرد،اما اغلب آن عواقب حاصل مجموعه ای از انتخاب های کوچک و ضعیف است.

 

انتخاب درست و تاثیر آن در زندگی

انتخاب های جزئی و کوچک زندگی مان را جدی بگیریم

آیا تا به حال پیش آمده که فیل شما را گاز بگیرد؟ پشه چطور؟؟؟
این موارد جزئی و کوچک زندگی هستند که ما را نیش می زنند.تکرار انتخابهای  کوچک نادرست با گذشت زمان تبدیل به مشکلات بزرگی می شوند که دلیلشان برای ما قابل درک نخواهد بود.

مثال: نگفتن کلمه لطفا قبل از هر درخواستی که از همسرتان دارید.

این کار به نظر کوچک و ناچیز می آید اما با گذشت زمان و تکرار آن همسرتان احساس می کند که دارید با او مثل یک خدمتکار برخورد می کنید و به دستور می دهید. به همین دلیل دیگر حرفها و درخواست های شما برای او در اولویت قرار نمی گیرد و اینجاست که شما احساس بی توجهی می کنید و از همسرتان دلسرد می شوید بدونه آنکه بفهمید که این سردی رابطه از کجا نشات میگیرد.

آیا از نقش پول در زندگی مشترک آگاه هستید؟

 

انتخاب درست و تاثیر آن در زندگی

هر تغییری نتیجه ی انتخابهای ماست. اگر من قدردانی کردن از همسرم را انتخاب کنم و آن را به کار بگیرم در ابتدا شاید عملی کوچک و ناچیز به نظر بیاید ولی با گذشت زمان تاثیر یرزگی در زندگی ما می گذارد و روابط ما را صمیمی تر می کند.اگر انتخاب کنم که قبل از درخواستی از همسرم از کلمه ی لطفا استفاده کنم بعد از گذشت زمان می بینم که من در اولویت کارهای او قرار گرفته ام. انتخاب های کوچک و درست ما کیفیت رابطه ی ما را تعیین می کند.

 

 

چگونه اشتباهات همسرم را به او بگویم؟

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید