تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی

خانه » بلاگ » تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی

فهرست عناوین

تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی

در مقاله قصد داریم تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی را بیان کنیم تا با استفاده از آن از عواقب خشم و نتیجه های آسیب زننده ی آن در روابط زناشویی جلوگیری کنید.

خشم چیست؟

خشم احساسی است که وقتی آنچه در ذهن ماست با آنچه در واقعیت اتفاق می افتد باهم در تعارض باشند به ما دست می دهد.

فواید و آسیب های خشم

زندگی بدون خشم عاری از انرژی لازم برای اصلاح آن است. این احساس خشم علیه بی عدالتی و نابرابری است که باعث اصلاحات اجتماعی  می شود. اما بیشتر خشم ها در راه حق و عدالت نیست،بلکه از سر خود محوری و خودخواهی ست.مسلما خشم و عصبانیت مانعی بر سر راه ارتباط است . وقتی کسی عصبانی است، برقراری ارتباط با او  اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است.

چرا خشمگین می شویم؟

زمانی که  احساس کنیم حقی از ما گرفته شده است ،کسی جلوی کار ما را گرفته باشد، مخالف نطر ما نظری بدهد  و یا وقتی که ما نتوانسته ایم حرف خودمان را به کرسی بنشانیم عصبانی میشویم.
خشم های برحق هم به راحتی می توانند به نتایج ناردست ختم شوند اگر ما خشم خودمان را مدیریت نکنیم و بر آن مسلط نشویم.بنابراین خیلی باید مراقب باشیم که خشم و عصبانیت مارا به اشتباه نکشانند.نباید اجازه بدهیم که خشم ما را کنترل کند و باعث شود تا کار نادرستی بکنیم.

مسئولیت عواقب خشم خود را بپذیریم

شاید احساس خشم ، خارج از کنترل ما باشد ، اما عمل ما در پاسخ به خشم خارج از کنترل ما نیست.
ما نمی توانیم به راحتی بهانه بیاوریم  و بگوییم من آدم عصبانی هستم ، من قاطی کنم دیگه هیچی نمی فهمم، تقصیر خودشه من که گفته بودم اگه اینکارو کنه….

“مسئولت پذیر و واقعیت پذیر باشیم. به جای تمام این بهانه ها  بیایید بپذیریم که همه ی ما عصبانی می شویم  و همه ی ما موظفیم با عصبانیتمان برخورد کنیم.”

تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی

در کشمکش های زناشویی چطور می توانیم خشم خود را مهار کنیم؟ من تگنیک ساده ی دور شدن از صحنه برای بررسی موضوع را پیشنهاد می کنم.
هر وقت احساس کردید دارید عصبانی می شوید(همه می دانیم که چه موقع این اتفاق دارد می افتد) در آن لحظه برای مهار آن حرکت کنید.می توانید خیلی ساده بگویید:

“عزیزم، من حساس می کنم که دارم عصبانی میشم. من نمی خوام عصبانی بشم و می دونم که تو هم نمی خوای. به خاطر همین بیا فعلا حرف نزنیم تا من احساسم رو کنترل کنم”

وقتی از آن محیط دور شوید ماننند این است که از منبع تولید خشم دور شده اید، در این حالت افکار و احساسات خود را بررسی کنید.هرگز سعی نکنید خود را سرزنش کنید چون به نتایج اشنباهی می رسید. برعکس یاید از خود دلیل این عصبانیت را بپرسید. بعد از پیدا کردن دلیل ابتدا از همسرتان عذر خواهی کنید و بعد دلیل عصبانیت خود را با او در میان بگذارید. هر مشکلی راه حلی دارد بد زبانی و فحاشی و یا خدایی ناکرده کتک کاری فقط مشکل را بدتر می کند و هرگز مشکل را حل نمی کند

اگر با احساس خشم درست برخورد شود می تواند باعث رشد و صمیمیت و یگانگی شود. اما اگر بگذارید خشم شما را گنترل کند باعث جدایی و دوری می شود.

 

خشم همیشه آدم ها را از هم جدا می کند؛اما کنترل خشم می تواند شما را یه هم نزدیک تر کند

 

 

تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی
تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی

 

در این مقاله تو صیه ای برای کنترل خشم در روابط زناشویی را بیان کردیم. در آخر برای آن دسته از عزیزانی مایل هستند اطلاعات بیشتری دریافت کنند کتاب ارتباط بدون خشونت نوشته ی مارشال روزنبرگ را معرفی می کنم.

 

 

دانلودکتاب ارتباط بدون خشونت

 

 

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید