زمان مطالعه: 2 دقیقه دروغ های ازدواج | دروغ هایی که در مورد ازدواج میگویند! ازدواج و زندگی مشترک،…" /> زمان مطالعه: 2 دقیقه دروغ های ازدواج | دروغ هایی که در مورد ازدواج میگویند! ازدواج و زندگی مشترک،…" />

دروغ های ازدواج | دروغ هایی که در مورد ازدواج میگویند

خانه » بلاگ » دروغ های ازدواج | دروغ هایی که در مورد ازدواج میگویند

فهرست عناوین

دروغ های ازدواج | دروغ هایی که در مورد ازدواج میگویند!

ازدواج و زندگی مشترک، سرزمینی ست که تا واردش نشوی و آنجا زندگی نکنی و روزگار نگذرانی نمیتوانی به معنی و  مفهوم آن برسی . دروغ هایی که در مورد ازدواج میگویند بسیار شایع است ولی در این مطلب به چند مورد از دروغ های ازدواج میپردازیم.

البته در اطراف ما همیشه افرادی وجود دارند که همه چیز را میدانند ، و در مورد هر چیزی که حرف بزنی ادعایی برای اثبات دارند ، شما هم میتوانید امتحان کنید ، از اطرافیانتان بپرسید …

“تو میدونی ازدواج چیه دقیقا ؟”

خواهید دید که حتی یک نفر هم دست رد به سینه شما نخواهد زد و همه، جواب هایی طولانی و پر از نصیحت برایتان دارند. طوری هم نسخه میپیچند که انگار کلید بهشت را در اختیار جوان شان قرار داده اند.  البته من اینجا تجربه بزرگترها را زیر سوال نمیبرم ، ولی واقعا شایعات و افسانه هایی در مورد ازدواج بین مردم شنیده میشود که واقعا مورد تعجب است .

ازدواج چیست ؟

اما حالا واقعا کدام حرف ها درس است و کدام غلط است؟ باید حرف چه کسی را پذیرفت؟ ازدواج واقعا چیست؟ هدف ما از ازدواج چیست؟ و …

مفهوم ازدواج ، مطمئنا فقط از تعریف روانشناسان که (یکی از مهم ترین مراحل زندگی ، تحیکم جامعه ی تجرد ، پیوند زناشویی ، استقلال جوان از خانواده و … ) فهمیده نمیشود و حتما باید با تحقیق فراوان و دیدن و توجه از نزدیک به زندگی کسانی که ازدواج موفقی داشتند به تعریفی از ازدواج رسید . اما …

 

یکی از دروغ های ازدواج : ازدواج هندوانه‌ی در بسته است.

یکی از دروغ هایی که در مورد ازدواج میگویند و حتی بزرگترین توهمی که در مورد ازدواج وجود دارد همین است که تشبیه می‌کنند به هندوانه، ازدواج را.

این تشبیه کاملا غلط است و ازدواج کاملا قابل پیش بینی و حدس است و اگر شناخت ازدواج صورت بگیرد و اصول یک رابطه‌ی صحیح رعایت شود، حتما ازدواج موفقی خواهد بود و ازدواج موفق را می‌توان ساخت.

یکی از دروغ های ازدواج : در ازدواج هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

مگر میشود دوانسان کنار هم باشند و به هیچ اختلاف نظری نرسند ، این غیر ممکن است که وقتی دو نفر با هم ازدواج میکنند بگویند ، قول میدهیم که با هم هیچ اختلاف نظری نداشته باشیم .

یکی از دروغ های ازدواج : مجردِ بدبخت با ازدواج خوشبخت می‌شود

حتما شنیده اید که می‌گویند که این اگه ازدواج کنه درست میشه . این تا ازدواج نکنه به هیج جا نمیرسه و … این حرفا اگر کمی توجه بهشان بشود ، دیگه هیچ معنی ندارند ، کاملا مشخص است کسی که در زندگی تک نفره دچار مشکل است ، چطور میتواند زندگی دو نفره را تحمل کند .

یکی دیگر از دروغ های ازدواج : قسمت و تقدیر اینطوری بوده دیگه …

اینها همه نجواهایی ست که از درونمان برای توجیح این کاستی ها ی اخلاقی و … بیرون می آید وهمانطور که گفتیم ، ازدواج قابل برنامه ریزی است. و اگر حتی ازدواجی بدون برنامه شروع شده باشد و به مشکل خورده باشد ، حتما قابل ترمیم و خوب شدن ، خواهد بود .

جمع بندی

این خرافات و افسانه ها در مورد ازدواج اصلا تمامی ندارد. و به تعداد آدم ها در مورد ازدواج  نظریه وجود دارد. و این ما هستیم که باید انتخاب کنیم که کدام حرف صحیح و کدام به درد ما نمیخورد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید