دروغ هایی در مورد ازدواج

خانه » بلاگ » دروغ هایی در مورد ازدواج

فهرست عناوین

دروغ هایی که به ازدواج نسبت میدهند !

ازدواج و زندگی مشترک، سرزمینی ست که تا واردش نشوی و آنجا زندگی نکنی و روزگار نگذرانی نمیتوانی به معنی و  مفهوم آن برسی .

البته در اطراف ما همیشه افرادی وجود دارند که همه چیز را میدانند ، و در مورد هر چیزی که حرف بزنی ادعایی برای اثبات دارند ، شما هم میتوانید امتحان کنید ، از اطرافیانتان بپرسید …

“تو میدونی ازدواج چیه دقیقا ؟”

خواهید دید که حتی یک نفر هم دست رد به سینه شما نخواهد زد و همه ،جواب هایی طولانی و پر از نصیحت برایتان دارند ، طوری هم نسخه میپیچند که انگار کلید بهشت را در اختیار جوان شان قرار داده اند ،  البته من اینجا تجربه بزرگترها را زیر سوال نمیبرم ، ولی واقعا شایعات و افسانه هایی در مورد ازدواج بین مردم شنیده میشود که واقعا مورد تعجب است .

ازدواج چیست ؟

اما حالا واقعا کدام حرف ها درس است و کدام غلط است ؟ باید حرف چه کسی را پذیرفت ؟ ازدواج واقعا چیست ؟ هدف ما از ازدواج چیست ؟ و …

مفهوم ازدواج ، مطمئنا فقط از تعریف روانشناسان که (یکی از مهم ترین مراحل زندگی ، تحیکم جامعه ی تجرد ، پیوند زناشویی ، استقلال جوان از خانواده و …) فهمیده نمیشود و حتما باید با تحقیق فراوان و دیدن و توجه از نزدیک به زندگی کسانی که ازدواج موفقی داشتند به تعریفی از ازدواج رسید . اما …

 

 

ازدواج هندوانه ی در بسته است

بزرگترین توهمی که  در مورد ازدواج وجود دارد همین است که تشبیه میکنند به هندوانه ، ازدواج را .

این تشبیه کاملا غلط است و ازدواج کاملا قابل پیش بینی و حدس است واگر شناخت ازدواج صورت بگیرد و اصول یک رابطه ی صحیح رعایت شود، حتما ازدواج موفقی خواهد بود و ازدواج موفق را میتوان ساخت .

در ازدواج هیچ اختلافی نظری وجود ندارد

مگر میشود دوانسان کنار هم باشند و به هیچ اختلاف نظری نرسند ، این غیر ممکن است که وقتی دو نفر با هم ازدواج میکنند بگویند ، قول میدهیم که با هم هیچ اختلاف نظری نداشته باشیم .

مجردِ بدبخت با ازدواج خوشبخت میشود

حتما شنیده اید که میگویند که این اگه ازدواج کنه درست میشه ، این تا ازدواج نکنه به هیج جا نمیرسه و … این حرفا اگر کمی توجه بهشان بشود ، دیگه هیچ معنی ندارند ، کاملا مشخص است کسی که در زندگی تک نفره دچار مشکل است ، چطور میتواند زندگی دو نفره را تحمل کند .

قسمت و تقدیر اینطوری بوده دیگه …

اینها همه نجواهایی ست که از درونمان برای توجیح این کاستی ها ی اخلاقی و … بیرون می آید وهمانطور که گفتیم ، ازدواج قابل برنامه ریزی است و اگر حتی ازدواجی بدون برنامه شروع شده باشد و به مشکل خورده باشد ، حتما قابل ترمیم و خوب شدن ، خواهد بود .

و ….

این خرافات و افسانه ها در مورد ازدواج اصلا تمامی ندارد و به تعداد آدم ها در مورد ازدواج  نظریه وجود دارد و این ما هستیم که باید انتخاب کنیم که کدام حرف صحیح و کدام به درد ما نمیخورد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید